Bryllupsfesten

 

Her inne var det “vorspiel” mellom kirka og festmiddagen. Stappfullt av folk, åpen bar og band.

Selve brullupsfesten i Irland var en gedigen fest fra begynnelse til slutt. Jeg nevnte vel tidligere at det ble en sjokkerende start på festen? I det vi gikk inn på Crover, ble vi blåst overende av høy musikk, masse feststemte folk og full rulle.

Bordsettingen

Stemningen, tempoet, praten, latteren, dans, påfyll av mat og drikke varte til tidlig morgen. De siste hadde gitt seg halv seks om morgenen. Sånn like før frokost 😆

Norske bryllup blir kjedelige sammenlignet med dette. Bordsettingen er også mye mer sosial når man sitter plassert rundt store runde bord i stedet for i hestesko, slik vi ofte gjør det i Norge.

Talene var unnagjort på rundt 15-20 minutter, fortløpende, og det var bare noen få som holdt korte og presise taler. Pliktsanger fantes ikke. I stedet gikk man rett i baren og kjøpe seg drikke. Mens det ble ryddet danseplass. Juhu! Man kjøper selvsagt flere drinker, til de andre i nærheten også, når man svipper bortom baren. Helt fantastisk fest! Morsomt! Herlig stemning! Og maaange hyggelige folk. Av mannen til venstre for meg, fikk vi tilbud om å låne huset deres å vestkysten av Irland, mot at de fikk låne vår leilighet i Trondheim. “Let’s swop houses! 😁

Bordet til brudeparet, deres foreldre og andre brudefolk.
Forresten min
Hovedretten min: Lysing importert fra Norge.
Vi kunne selvsagt velge mellom flere desserter også.

Etter at Bjørn ble godkompis med sjefskokken under en barrunde kvelden før, fikk jeg de lekreste retter spesialtilpasset mine matintoleranser. Ser det lekkert ut? Det smakte himmelsk godt.  😊

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

18 kommentarer
    1. Fytti katta!🤩
      Det der må ha vært tidenes bryllup.🥰😍
      Så mye lekker mat!🤩👌🏻

      1. Hehe, du får sagt det! 😀 Tidenes bryllup for oss i alle fall, men visstnok vanlig i Irland. I deres målestokk var dette et “lite” bryllup med “bare” 140 gjester. Når det er 400 gjester, regner de det som “stort” bryllup 😍 Maten var superfantabulastisk, ja 🤩

      1. Hehe, ja, storslagent, stilig og morsomt på samme tid. Maten var veeeldig god, og jeg som er “the difficult one” og ikke tåler ditt og datt, fikk de beste rettene. Til og med en ekstra dessert etter forretten, siden suppa som de andre fikk servert, inneholdt noe jeg får vondt i magen av 🤩

    2. Fantastisk opplevelse dere har, nå har jeg lest meg opp, både om reisa, hotellet og sett bilde av deg i fin selskapskjole. Var det kanskje i Irland man skulle ha bodd :). Maten så aldeles nydelig ut. Mange gjester også. Kos deg videre <3

      1. Hehe, ja, Irland er absolutt et land man kan bo i! Det er fjerde gangen jeg er i Irland, og jeg vil fort tilbake dit igjen! 🤩 Folk er så åpne, trivelige og imøtekommende. Og de byr ofte på en morsom kommentar og et ertende blikk. Så artig at du har lest deg opp 😉 Vi er hjemme igjen nå, men enda har jeg alle opplevelsene i Irland langt fremme i pannebrasken 😀

      1. Ja, det har vært en fantastisk tur fra begynnelse til slutt 🤩 Takk, godt å være hjemme igjen også, men inni hodet mitt er fortsatt en liten del av meg igjen i Irland! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg