Butikketappen

Sjokoladehyller


Det var ikke meningen at jeg skulle ende opp med en følelse av å ha løpt maraton, men butikketappen var på nivå med en lignende innsats. Jeg hadde holdt meg hjemme i leiligheten etter at jeg kom tilbake fra verksted med bilen fire dager tidligere. Covid-testen viste negativt svar, men dette førte overhodet ikke til at jeg hostet noe mindre av den grunn. Formen har også vært enda dårligere enn “normalt”, og jeg har hatt mer enn nok med å holde meg ren og mett. I tillegg til å trimme magemuskler og ryggmuskler med fortløpende hoste.

I kjøleskapet manglet det grønnsaker, og det var tomt for salt og noen ingredienser til smoothie, så jeg mobiliserte til en tur ut i går. Jeg startet handleturen i sjokoladehyllene. Deretter var jeg innom grønnsaksavdelingen, frøhyller og til slutt ostedisken. Bjørn kommer snart nedover, og da må jeg ha noe god ost tilgjengelig, i tillegg til leskende drikke til han. Ellers jobbet jeg hardt for å ikke hoste og skremme andre kunder. Hostet i skjul innimellom butikkhyller der jeg ikke så noen andre. Følte meg litt som en spedalsk, som ikke burde vært der.

 

Grønnsaksavdelingen

 

Ostedisken


Handleposene havnet foran kjøleskapet da jeg kom hjem, og der ble de stående lenge, lenge… Jeg hadde ikke mer krefter igjen. Men jeg hadde i det minste fått varene i hus, og nå skal jeg overleve greit i noen dager. 

 

Handleposene på vent

 

På bildet under ser du et annet resultat av butikketappen. Jeg var svak i gjerningsøyeblikket, noe som resulterte i en firepakning med donuts. Da jeg fikk igjen litt energi, fikk jeg åpnet pakningen og inntatt den første, og ikke lenge etter var alle fire fortært. Den lille flaska i bakgrunnen på bildet er en type hostesaft som rampenissene satte igjen til meg her i Spania da de var på juleferie, før de ble sent tilbake til Norge i en tidsinnstilt tidsmaskin

 

En donut og litt drikke


Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

14 kommentarer
    1. Mye god mat her.. jeg har ingen butikkapper..men hender jeg lar meg friste til litt søtt uansett..hehe.. Så spennende at du er medforfatter på den boka i forrige innlegg da.. Kan jo ikke skrive gøy..for ME er alt annet en gøy.. men fint med folk som forteller sine opplevelser av det.. God bedring med hoste og dårlig form.. <3

      1. Jeg bruker egentlig å holde meg unna alt med sukker. Klarer ikke å slutte når jeg først begynner med det, men denne gangen syntes jeg liksom jeg fortjente en “gulrot” 😀 Nei, det er langt fra gøy å ha ME, men livet kan være gøy, tross alt, og jeg tenker at det er bra at folk deler om sine opplevelser og tanker. 🙂 Tusen takk, host- host! 🥰

      1. Donutsene kom i firepakning, så det ble firedobbel glede til og med 🙈😁😁 Jeg er nede i min tredje flaste av slik hostesaft nå. Mulig jeg har tatt for lite, siden jeg fortsatt hoster så fælt…

      1. Ja, og nå for tida kommer det noen “blikk” om man hoster. Jeg bryr meg ikke så veldig mye, men litt ekkelt er det jo. Tusen takk, det må jo gå over etter hvert… 🙈

    2. Flott utvalg i butikkene.🤗
      Får virkelig håpe hosten gir seg og du blir frisk igjen. Godt at mannen kommer snart. Håper han er blitt frisk igjen. Veldig mange rundt her som har covid nå. Nyt kvelden!☀️

      1. Ja, det er veldig godt utvalg i matbutikkene her, og spennende å dra på handleturer. Mannen er bittelitt bedre, så om ikke flyet blir kansellert, kommer han om et par dager 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg