Churros til frokost

Min aller første churros-frokost

 

Jeg hadde aldri trodd at jeg kom til å spise churros til frokost, men nå har jeg gjort det! I tillegg er jeg overbevist om at jeg kommer til å gjøre det mange flere ganger! 🤗 Tenk at jeg har ventet så lenge med å prøve dette! Det er jo helt forkastelig! Jeg vet ikke om dette er den beste churros-plassen som fins, men det er i alle fall den beste churrosen jeg har smakt! – Selv om jeg må innrømme at jeg bare har smakt en bitteliten bit en gang for mange år siden, på Gran Canaria. (Tusen takk for at du jeg fikk smake, Maria 🙂 )

 

Vi bestilte kaffe og te til våre churros

 

Mange velger å kjøpe varm sjokolade til churrosen, og dupper de gode og søte churrosene oppi for å få en enda bedre smaksopplevelse. Jeg valgte te negro, mens Bjørn gikk for kaffe americano.

Kunne du valgt å spise en slik “dessert” til frokost? Churros er vel ikke spesielt sunt, men du verden så godt! Og vi var ikke sultne før sju timer etterpå, så det var mettende også! Kanskje er det bra at vi ikke har slike steder i Norge, for da hadde jeg vel blitt ganske rund etter hvert og klærne hadde kjapt krympet i klesskapet. Det kunne blitt ganske dyrt.

 

Bjørn var skeptisk, men syntes churros var supergodt

 

Dersom du ser rundkjøringen på bildet under, med de to røde slangekjærestene, kan du være sikker på at du er rett i nærheten av kaféen hvor de serverer supergode churros. Faktisk hadde vi utsikt dit fra fortauskaféen Dame Chocolate. 

 

Rundkjøringen ved Dame Chocolate

 

Ei due lurte på om det gikk an å få smake churros

 

Menyen

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!

Link til blogginnlegget på Facebook.
Link til innlegg på “story ” på Instagram.
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

 

 

14 kommentarer
      1. Ja, noen ganger må man velge mellom usunt og sunt, og det usunne kan smake mye bedre 😀 Churros kan spises fra sju om morgenen til halv ni på kvelden. I alle fall er det da disse churros-plassene holder åpent 😉

    1. Regner med det er laget av hvete, og da faller det bort helt naturlig. Jeg forsøker å begrense sukkerintaket til et minimum. Men det er klart at det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår som gjør oss syke og overvektige, men det mellom nyttår og jul 😉😂

      1. Jepp, det er det vi spiser mellom nyttår og jul som kan gjøre oss syke og overvektige 😉 Det er flest hverdager! Jeg har nok brutt mine egne regner om å unngå hvetemel, søtt, mm over lang tid, så nå mobiliserer jeg til å ta meg sammen! Men churros var utrolig godt, altså! 😂

      1. Churros er “snack” som kan serveres varme til frokost, lunsj og middag. Det er bakverk, og hovedingrediensene er vann, smør, mel, sukker, vanilje og litt salt. De friteres i olje. Noen ruller churros i sukker rett etter fritering, men det er også godt å duppe dem i sjokoladesaus, evt ispedd kanel.

    2. I have never heard of them, but they look a bit like thick curly fries.😃 glad you both enjoyed your breakfast 😊

    3. Jeg elsker Churros og kunne nok spist det til både frokost, middag og kvelds, men det hadde nok ikke vært så lurt.😅
      Jeg har laget det selv i restauranten en del ganger og det er populært.🥰

      1. Så artig at du også elsker churros. Veldig synd at det ikke er sunt, for da skulle jeg spart opp sult til churros til lunsj og kanskje til kvelds også, med litt middag midt i mellom 😅 Oooh, kan tenke meg at det er populært i restauranten, ja! Gjestene dine er heldige! 🥰

    4. Å, det kunne jeg tenkt meg å smake ja, ser veldig godt ut. Og jeg er glad i smultringer/donuts, så dette hadde helt sikkert falt i smak. Men det hadde blitt til lunsj, for frokosten min er jo så tidlig i forhold 😉

      1. Jeg spiser ikke frokost så tidlig, ikke før 11-12, så da hadde det blitt frokost for meg samtidig som det ville blitt lunsj for deg 😀 Anbefaler å smake en gang du har muligheten, ja, enten her eller der 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg