Como var enda vakrere

Herlig!

Como var enda vakrere enn jeg hadde forestilt meg. Den eldste dattera mi Stine og kjæresten foreslo at vi kunne dra på dagstur til den italienske byen Como ved innsjøen Como, som ligger bare en times togtur fra Milano. De to unge viste vei, og de gjorde dagen min helt perfekt. Turen bød både på hyggelig selskap, fint vær, og mye påfyll til alle sansene.

Aller først ruslet vi utover til det store og flotte monumentet “Life Electric” midt ute på den første delen av Como-sjøen. Der tok vi de obligatoriske bildene, som bevis på at vi hadde vært der. 

Om du ikke har vært i Como tidligere, må du gjerne følge med på turen vår. Jeg må nok advare deg om at det blir mange bilder og mange inntrykk fra Como. Jeg elsker å utfolde meg med å lete etter de beste bildeutsnittene. Går ganske enkelt inn i min egen lille boble, og kommer bare ut for å være sosial og skravle litt innimellom. 

Stine og Skage
Kari på tur
Båter ved Comosjøen
Turistbåter på Comofjorden går innom flere små byer.
Como
Utsikt til Como fra monumentet vi gikk ut til.
Det går en bane opp til denne fjelltoppen, hvor det befinner seg en annen liten by innover.
Bebyggelsen utenfor Como
Comosjøen starter der husene slutter.
Stilige trær langs promenaden ved Comosjøen.
Promenaden, som for øvrig er under utbygging.

Før rusleturen inn i byen, måtte vi ha mat i magen, så det ble en sen lunsj. Stine peilet seg inn på en koselig og stilig italiensk restaurant. Det mest spektakulære der inne, var nok pynten i taket i bakgården, som så ut som masse fuglereir hengt opp ned. Vi bestilte tre ulike retter, og alle tre var like fornøyde. Dette er første gang på flere år at jeg spiser spaghetti. Magen min tåler ikke pasta så godt, men dette smakte supergodt, og var absolutt verdt utskeielsen. 🤗 

Fin skål til nydelig spaghetti carbonara.
Fuglereir i taket.
Stine og Skage nyter den fine dagen ved Comosjøen

Planen min var at jeg i dag skulle skrive ferdig dette innlegget om dagsturen vår til Como, men hittil har jeg visst bare limt inn bilder fra Comosjøen og området rundt sjøen. Da skal jeg heller vente med bybildene fra denne koselige byen, for det er ganske mange, og så får du bli med på del to av turen i neste innlegg. Blir du med i morgen, da? 

 

HER finner du informasjon om bloggtreffet første helga i juni.

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

15 kommentarer
      1. Takk 🙂 Har hatt en fantabulastisk tur fra begynnelse til slutt. Er så glad for alt jeg har fått oppleve med herlige mennesker! 🙂 Det er koselig hjemme i den lune sofaen også, men en bit av meg er fortsatt i Italia. 😀

    1. Ååå, så fint det var der da!🤩🤗
      Veldig kjekt å ha med seg folk som kjenner stedet og vet hva som er verdt å se. Da får man virkelig utbytte av turen.👌🏻
      Kos deg masse videre!🌸🌱🌸

      1. Ja, veldig fint og koselig. Og alt på en måte i “miniatyr” i forhold til Milano 🤩 Takk, hjemme nå, men litt av meg er igjen der… 😀

    2. Alltid gøy å være med deg på tur, også denne gangen. Så takk for at jeg fikk bli med 😊 Ønsker deg en fortsatt fin midtiukendag, klem 🤗

    3. Will definitely be visiting again tomorrow, 🤩 fabulous photos of a beautiful country. Have viewed all your wonderful photos. Yes, the streets are quite narrow 😄 The coffee and croissants each morning look like a great idea. I believe the ice cream in Italy is probably the best in the world 🤗 and of course their pasta and pizza

      1. Thanks, Mary, I appreciate your visits very much! 🤩 Yes, their coffee, croissants, ice cream, pizza and pasta are all very special. I believe you would have fallen in love if you went there! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg