Cubansk sigar / Cuban cigar

Kari med cubansk sigar / Kari with her Cuban cigar

English further down

Jeg trodde at den kom til å stinke død og fordervelse og at jeg ville hoste og harke som en gammel gubbe, men det gikk helt fint. Dermed har jeg nå blåst cubansk sigarettrøyk ut i natta med stil, og det måtte selvsagt dokumenteres med et bilde.

Godt nytt år, og takk for at du stikker innom bloggen min! Det har blitt lite skriverier den siste tida, pga. mangel på overskudd. Kanskje byr det nye året på bedre dager? Jeg har begynt på en ny type behandling, som jeg har positive og optimistiske forventninger til. Det er spennende, men jeg er realistisk nok til å ikke tro at jeg ikke blir tryllet frisk. Imidlertid har jeg håp om å bli friskere.

Du har sikkert også ønsker for det nye året? Kanskje er det urimelig og uoppnåelig å ønske seg et lykkelig år? Kanskje spesielt med tanke på utenforstående og uforståelige hendelser dette siste året. Men vi kan i alle fall ønske oss mange øyeblikk av lykke. Årets begynnelse er en fortsettelse på livet vårt, hvor vi tar med oss visdom og erfaring inn i fortsettelsen. Vi kan fortsette på den boken vi er i gang med, eller åpne en ny bok med blanke ark.

Jeg legger inn noen bilder og stemninger fra begynnelsen og slutten på årets siste dag i 2020 i dette innlegget. Jeg føler meg veldig heldig, som har hatt ei fin jul og nyttårshelg! Jeg har kost meg sammen med døtrene mine og noen andre heldige utvalgte familiemedlemmer. 🙂

Kalkun på nyttårsaften / Turkey for New Year’s Eve
Kamskjell til forrett / Scallops for appetizer
Waldorfsalat / Waldorf salad
Slutten på 2020 / The end of 2020
Begynnelsen på 2021 / The beginning of 2021
Slutten på ett lys blir begynnelsen på et nytt / The end of one candle will be the beginning of a new one

I really thought it would smell to high heaven and that I would be hacking and hawking like an old fogy, but it actually went just fine. Therefore I have now blown Cuban cigarette smoke into the night with style and naturally, that needed to be documented with a picture.

A happy new year to you and thank you for dropping by my blog! I haven’t been writing much lately, due to lack of energy. Maybe this new year offers better days? I have started a new kind of treatment and I have positive and optimistic expectations regarding this treatment. I find it very exciting. However, I’m realistic and I don’t expect magic to happen. Nevertheless, my hope is to get better.

You probably also have wishes for the new year? Perhaps it is unreasonable and unattainable to wish for a whole happy or fortunate year? Especially with regards to the unreasonable and incomprehensible events during this past year. Anyway, at least we can wish for many happy and fortunate moments. The beginning of a year is a continuation of our lives, where we bring with us wisdom and experiences into the continuation. We can continue the book that we have already started or we can open a new book and start from scratch.

I’m adding some pictures with atmospheres from the beginning and end of the last night of 2020 with this blog post. I feel very lucky because I’ve had a nice x-mas and new year celebration. I’ve had a good time together with my two daughters and a selection of chosen family members. 🙂

10 kommentarer
    1. Jeg tror fint vi kan ønske oss og håpe på litt lykke. Hvis vi setter små mål for hva dette med lykke skal være. Man kan ha mye god hverdagslykke å se fram til tror jeg, og den er den beste uansett 🙂

    2. Det ser ut som du har hatt en fin jul og nytt år.
      Ble sulten av maten:)
      Jeg hadde en fin jul med min yngste datter, men nytt års aften var jeg alene og hadde ikke overskudd til noe. Så jeg så på en serie og spist ei brødskiv med nugatti til nytt års kveld:)
      Men laget mat første nytt års dag:)
      Lykke til med ny året:)

      1. Ja, jeg har hatt det veldig fint. Koselig å høre at du har vært sammen med din yngste datter i jula. Nyttårsaften din hørtes litt ensom ut, men godt med påfyll av karbohydrater da 😉 Artig at du ble sulten av matbildene mine 😀 Bloggklem og gode ønsker for det nye året til deg 🙂

    3. Godt nytt år!
      Ser ut som dere hadde en kjempefin og koselig jul 🙂

      Kjempefine og nydelige bilder du har tatt, og det er koselig å se 🙂

      Håper 2021 blir et godt og fint år for alle <3 <3 <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Jeg har hatt det kjempekoselig, og ønsket meg ikke mer. Fint å kunne dokumentere det i bilder. Ja, håper også at 2021 blir et godt år for alle! God fredag til deg og kattene, og bloggklem fra meg 🙂

    4. Så fint at du har hatt en fin jul og nyttårsfeiring sammen med dine. Det er lykke!
      Og vi håper og tror alltid på litt glede i livet. Må ha det også innimellom alt det vonde som skjer.
      Vi får avtale et treff igjen snart som du skriver hos meg 🙂 Gi meg et hint når det kan passe deg når det roer seg litt med smittetrykket. Tenker å holde meg i ro noen uker til jul og nyttårsmitten har roet seg. 😉 Godt nytt år Kari! 🙂 <3

      1. Godt nytt år! Ja, noen porsjoner glede og lykke innimellom må vi ha, for da blir vi så glad! 🙂 🙂 🙂

        Forholder meg også rolig og er lite sosial for tida, av flere grunner. Men vi finner tid for treff igjen, helt sikkert! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg