Det blåser på toppene

Tove, Linda og jeg

Jeg har ei leilighet som ligger fint til på toppen av et boligkompleks på Costa del Sol, med super utsikt mot Middelhavet. Når sola skinner og været er toppers, er det deilig å sitte ute og samtidig kjenne vinden på kroppen. Det kan imidlertid bli ganske heftig vind når været  innimellom blir litt ruskete. For det blåser på toppene også i Spania. Siden Tove og jeg kom hit for ei uke siden, har det vært i overkant mye vind, regn og skyer, og ikke ser det ut til å ble bedre vær denne uka heller. Dessverre.

Jeg tester ut selfie-stanga… Linda og jeg.

Men Tove og jeg har vært ute en vinterdag før, og vi finner alltids på noe når og hvis vi orker. Vi kan også sitte i timevis i samme rom uten å skravle hull i hodet på hverandre. Da Linda kom på besøk, ble det ekstra trivelig på toppen. Linda bor fast i Spania, og vi legger ofte inn et treff eller to når jeg er her nede. Nå fikk også Tove møte denne fantastiske, herlige dama, og for fremtiden har Tove engasjert Linda til å gjøre en heftig heklejobb. Linda har forresten tatt helt av på både YouTube og TikTok med heklemanien sin i det siste. Det har naturligvis medført mindre bokskriving og blogging, men du finner henne HER innimellom.  

Skrivedamene lufter seg i vårlufra!
Innom kjøkkenet for å se hva Tove kokker.
Lillesøster viser storesøster hvordan hun bruker kniven.

Tove stod for kokkingen for kvelden. Det ble burgere med sunne grønnsaker på damene, og litervis med brus, skravling og trivsel!

De siste dagene har vaskeekspert Tove fått svingt seg med moppen flerfoldige ganger. Én ting er at det blåser mer på toppene, en annen ting er at vinden periodevis tar med seg vind fra Sahara og etterlater seg et tynt lag med finkornet ørkensand på terrassen. Denne rødbrune sanden finner lett veien inn i leiligheten også, om vi ikke koster og vasker på terrassen. Heldigvis for meg, er Tove snill og tar denne jobben om og om igjen. Energien min strekker ikke til, så da får jeg bidra på andre måter i stedet. 

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

16 kommentarer
    1. Så koselig å treffes, og ikke minst ha godt selskap og god hjelp. Du fortjener det <3

      Kjedelig at været ikke er helt på deres side, men da får dere kanskje slappet av på en annen måte sammen også. God påske! 🙂

      1. Ja, jeg mangler ikke selskap, og det er alltid veldig koselig å møte Linda 🤗 Det er helt greit å slappe av på andre måter også, synes jeg. Søster trosset vinden og satt ute i flere timer i dag da sola tittet frem. Ble brun også! Jeg holdt ut en halv time, med øreklokker på for å stenge ute bråk fra vinden, hihi 😀 God påske! 🐥

    2. Så koselig å se igjen leiligheten og Linda! Har sett heklemanien hennes spre seg ja😊 og en trent modell har hun også blitt. Kos dere fortsatt! Regner med det hår med en del grønn cola😜

      1. Hyggelig at du synes det! 🥰 Hihi, ja, Linda begynner å bli proff modell også! Tusen takk, vi koser oss masse. Jeg måtte på SuperCor for påfyll av grønn cola i dag. Først plukket jeg med 18 enkeltbokser, og deretter kom den koselig butikkdama med en pakke med 24 bokser! Jeg plukket selvsagt ikke ut de 18 første, men tok med alle! 🤣 God påske! 🐥

    3. Minstemann har vært hjemme på påskeferie, men drar i morgen. Litt barnepike for barnebarn, så da blir det en hyggelig påske uansett vær. Her startet dagen med snø, men gikk over til regn. Ser ikke ut til at det blir sol med det første heller.

      1. Å være sammen med barnebarn er et privilegium. Høres koselig ut! 🙂 Snø har vi heldigvis ikke her i Spania, men det har vært unormalt mye vind og regn. Kanskje kommer sola over helga. I så fall skal jeg sende noen varmende solstråler oppover til deg også. 😊

    4. Trasig med det været som man ikke får gjort noe med – men dere koser dere uansett Og besøk også! Det er hyggelig det 🙂
      GOD PÅSKE TIL DERE 🙂 klems

      1. Det eneste positive med dette været må være at terrassen har blitt naturlig vasket ren for sand fra Sahara, og at vi kan ta morgendusjen ute, hihi 😀 Ja, vi klarer fint å kose oss, både med og uten besøk. Riktig god påske til deg og dere også! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg