Det grønne skjørtet

Nidaros Ungdomskorps

Helgeutfordringen fra bloggeren Utifriluft er å skrive et innlegg ut fra temaet DET GRØNNE. Derfor har jeg hatt fokus på alt jeg har sett i helga som er grønt. Da jeg kom til Trondheim Torg for å se Nidarvoll Ungdomskorps spille konsert, oppdaget jeg noe grønt i rekkene. Det var Stine, dattera mi, som hadde på seg det grønne skjørtet. Ser du henne?

Det var koselig å kunne kombinere turen ned til byen for å se dem spille med å møte ei venninne. Mens Grethe og jeg stod og kikket på de dyktige musikantene, kom en høy fyr og prikket meg på skulderen. Det var kjæresten til Stine som hadde “spottet” oss i folkemassen. Siden det var bedre utsikt til Stine fra der han hadde stått, forflyttet vi oss over til “hans” side. Ser du henne nå? Etter konserten fikk jeg en kjapp prat med Stine, som også kunne røpe at det grønne skjørtet faktisk er en kjole. Med en genser utenpå.

Nidarvoll Ungdomskorps

Jeg har faktisk fått med meg hele to små konserter i helga. Denne første var med Nidarvoll Ungdomskorps på Trondheim Torg. Den andre var i Byåsen kirke i regi av koret Rolling Tones. Etter flotte sanger levert av Rolling Tones, var det barnekoret Team Dalgård fra Dalgård skole og ressurssenter sin tur. De bruker tegn til tale når de synger, og er skikkelig flinke! Avslutningsvis sang voksenkoret og barnekoret sammen. Taket på kirka løftet seg nesten. Herlig! 😀

Det var min kjære samboer som var årsaken til at jeg var der for å høre på, siden han jobber på Dalgård og spiller bass for barnekoret. Nå har det også blitt et par oppdrag for Rolling Tones, noe hans kollega (og min gamle venninne) Anita står bak. Anita synger i dette koret og er dessuten ansvarlig for barnekoret på Dalgård. Du ser henne som dirigent på bildene, i den grønne kjolen. Man skulle nesten tro hun også hadde fått med seg helgas utfordring. Jeg må vel også nevne at min Bjørn og Anitas Helge er et superteam!

Team Dalgård
Team Dalgård og Rolling Tones synger sammen
Men & Ballons er supert! (Helge og Bjørn)

Til slutt kommer et par enda grønnere bilder. Begge er fra Spania-turer.

Sommerfugl i det grønne (Foto: Kari)
En spansk due i det grønne (Foto: Kari)

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg