Dette er barna mine

Barna mine, 17. mai år 2000

Det aller beste med denne jula, er at jeg har fått kvalitetstid med barna mine. På bildene ser du seks flotte ungdommer, og dette er altså barna mine. Alle er født på 90-tallet og er nå i 20-årene. To av dem er mine egne, de fire andre er tantebarna mine. 

Prinsesser og prinser 1. juledag år 1999

Jeg har en idé om at jeg har lyst til å gjenskape et av de tidlige søskenbarnbildene av denne gjengen. Til en oppdatert versjon anno 2023. Jeg foreslo det for søskenbarngjengen, og de syntes det hørtes ut som en morsom idé. Jeg tenker at det kan være skikkelig kult om de kan plassere seg i en omtrentlig samme situasjon, med klær som ligner på de klærne de hadde på som småtisser, og sittende i samme stillinger som den gang da. Kanskje til og med prøve å gjenskape de samme ansiktsuttrykkene som de hadde på det gamle bildet. Det er mulig vi får vi det til i sommer, på et tidspunkt at alle er hjemme og tilgjengelige. 😀

Prinsesser og prinser 1. juledag år 2022

Det ene tantebarnet mitt har blitt mor, og det betyr at jeg har fått mitt første tantebarn. Den lille fikk selvsagt mye oppmerksomhet i årets juleselskap. Det ligger an til at en ny generasjon vil ta over styringen av familiebegivenhetene fremover, og det er jo akkurat slik det skal være. På bildet under ser du ei stolt “Mimmi” med sitt første oldebarn og omringet at sine barnebarn.  

Seks søskenbarn, og ei oldemor med sitt første oldebarn

I tillegg til disse seks finingene mine på bildene, har jeg også fem tantebarn ca 35 mil nord for Trondheim. Til sammen kan det hende det blir ganske mange gammeltantebarn på meg etter hvert. Mest stas blir det om mine døtre får barn og jeg blir mormor. Det blir hvis det blir, og når det blir. 🙂

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på 
Instagram (story)

22 kommentarer
    1. Ååå, så koselige bilder.🤩🥰
      Det hadde vært skikkelig skøy hvis dere hatt fått til et slikt bilde.🤩👍🏻
      Det hadde nok blitt mye fliring underveis.🤗
      Koselig med oldemor med oldebarnet sitt.❤️

      1. Tusen takk 🤗 Jeg tror vi skal klare å få til et slikt bilde. Og nå har jo gjengen litt tid på seg til å velge ut bilde og finne antrekk. Hihi, ser for meg mye fliring ja, både før, underveis og etterpå! 🤩 Jeg tror denne oldemora synes det er veldig koselig og stor stas ❤️

    2. Wow amazing photos, lovely to see then and now and everyone all together again for special photo shoot. Your mum looks so proud with all her grandchildren and great grandchild 🤗 such an elegant lady 😊

      1. Yes, great fun to see them then and now! 😀 I will let my mum know you wrote that and I bet she’ll be thrilled to hear your comment 😉

      1. Ja, og veldig koselig at alle seks “stilte opp” til photo shoot 😀 Utfordringen blir vel å få tak i klær som ligner på de søskenbarna brukte på barnebildene 😉

    3. Så herlige bilder av dine! Skulle gjerne vist fram mine også, men det har jeg ikke fått tillatelse til, så da lar jeg det være. Jeg har to barn selv, og to som er litt mine “tanteekstraunger”. Jeg har blitt tantebestemor til to søte. Vi har plass til mange i hjertet. Nieser og nevøer har jeg i fleng, og de har igjen fått barn. Gammeltante er jeg altså blitt til mange. Hos oss går det ikke å samle alle i selskap, da må vi leie lokale for å få plass. Men det er koselig å få besøk av noen av gangen også. Nyt siste rest av jula og fredagskvelden 🙂

      1. Takk 😊 Det var samboeren til en av søskenbarna som foreslo at jeg kunne lage et blogginnlegg om dem, og siden alle seks var til stede, fikk jeg spurt dem der og da. I tillegg opprettet jeg en gruppe på Messenger hvor jeg la ut bildene, slik a de kunne godkjenne for bruk i blogginnlegget. Og tillatelser må man ha om man skal bruke bilder i bloggen, ja. Koselig å høre om hvem som er dine barn, tanteekstraunger, tantebestemorunger, osv. 😀 Klart det går an å dele opp i flere selskaper, og så kan man heller leie lokale om det er spesielle anledningr. 😊 God fredag til deg også! 🥰

    4. Å så koselige bilder! Stas med smårollinger som blir flotte voksne – og stas å være gammeltantebestemor lissom! Fine gutten! Jeg hadde jo besøk av farmors vakre unge 3.juledag – det er så gøy å følge med på den lille smile-gutten! Klem <3

      1. De aller fleste smårolliger blir jo flotte voksne, og uansett ens egne mer enn andre 😉 Så koselig at du har hatt kvalitetstid med farmorgutten din i jula! 🥰 Returklem 😊

    5. Min datter og hennes kusine som er jevngammel gjenskapte en del bilder fra sin barndom for noen år siden. De lagde fotobok av de gamle og de nye bildene og ga til besteforeldrene til jul. Det ble stor suksess!

      1. Så artig å høre om, og det var en super idé å lage fotobok av de gamle og nye bildene og gi i gave! Vil tro det var en del arbeid med dette. 🤗 Takk for tips! Skal ta med idéen videre til mine barn og tantebarn 😀

    6. Utrolig artig å se de når de var små og nå store. Noen er ugjenkjennelig, og noen veldig lik seg selv en alle var utrolig søte som små, og nydelig nå. Ha en riktig fin feiring 🙂💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg