Dette er ekkelt! – Del!

Ekkelt!

Dette er ekkelt! Ser du hvorfor? Hvis du ikke ser det, er du en av dem som bør lese videre! 

Det er visse ting andre mennesker gjør som vi opplever som ekkelt, unødvendig og skittent eller uhygienisk. Jeg snakker ikke om OCD eller tvangstanker, men små ting i hverdagen som vi reagerer på og misliker. For eksempel:

  • Rote rundt med fingrene i godteriskåla eller peanutskåla! Spesielt når det ligger en skje oppi skåla til dette formålet!
  • Stryke rester av smør – ofte inkludert brødsmuler – tilbake i smørkoppen etter påføring av smør på brødskiva! Stryk resterende smør på kanten av tallerkenen din, om du må!
  • Stikke fingrene ned i kopper og glass når man skal flytte dem til bordet for servering! Det fins hanker, stett og utsider av kopper og glass til dette formålet! Når du skal ta de skitne koppene og glassene av bordet, kan du gjerne stikke fingrene dine oppi på servitørvis.
  • Blotte stygge tær på bilder! Hvorfor ødelegge et ellers vakkert bilde av sol, hav og strand med ekle tær? 

Det nest siste punktet er det desidert ekleste! Har du forslag til andre ting som burde stå på denne ekle lista? Kommentér gjerne i kommentarfeltet, slik at andre også kan bli oppmerksomme på hva slags ekle ting de gjør.

Del gjerne dette innlegget også, slik at dine medmennesker ser hvor ekkelt det er når de gjør noe andre blir kvalme av og irriterer seg over! Noen vil kanskje ta seg sammen og slutte å gjøre ekle ting, mens andre får nye idéer til å gjøre flere kvalmende ting… 

 

Gjør du dette?

 

På denne dagen i 2022: When you are ready

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min:  https://www.facebook.com/MEogMEning/

16 kommentarer
    1. Huff ja! Dette er ekle ting ja! Man har slett ikke OCD selv om man misliker de punktene du lister opp. Misliker akkurat det samme som deg. Det er en grunn til at jeg aldri til det årlige tærsommerbilde av mine tær 😊

      Ønsker deg en superfin torsdags kveld ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Æsj! Det er ekkelt! Jeg tenker mest på renslighet og eventuell smitte! Kommer ikke på noe som bør stå på lista akkurat nå, men kommer plutselig tilbake! 🙂

    3. Ekle saker altså. Må innrømme at jeg ble sittende litt flau over morgenkaffen her og lure på om jeg kan ha gjort noe av det der altså. Særlig med mitt ME hode kan det væte vanskelig å holde fokus på to ting samtidig så den der koppe bæringa og godteskåla 🤓😱 (men ikke hvis skje tror jeg).

      I min verden er det ekkelt når Baltazar har sånn sprutebæsj og jeg må bruke hundepose til å «skrape» skiten ute og da er det besten aldri mulig ikke å få bittelitt på en finger. Jeg putter jo ikke fingeren i munnen altså men…jeg har blitt flinkere til å ha våtservietter i hundeveska på tur. Ellers må det bli enkelt tørk i gress el snø!

      Er nok litt for opptatt til å legge merke til så mye hos andre pga må passe på meg og hunden😂

      Men jeg så en fyr i Hellas for noen år siden som laget Gyros i Pita og da han skulle legge papiret i hånda før pitabrødet, så sleiket han på fingrene for å få fra hverandre papirene. Det var ille! Vi hadde spist der før på dagen og jeg fabulerte om den ene smitten etter den andre😅

      Så fortalte en venn av meg at han i et offentlig rom hadde sett en fyr sleike over hele skjermen på mobilen og tørket av med skjorte ermet. For å rengjøre den😱😱😱

      😂

      1. Haha, kanskje du intuitivt aldri har gjort noe ekkelt. Men i alle fall er du også obs på ekle ting. Ser for meg han greske fyren som slikket på pitabrødpapiret… Æsj! Tror de fleste ville reagert på det. Fy, for en ekkel måte å gjøre rent en mobilsjkerm! Usj! I Spania ser jeg enkelte hundeeiere som går rundt med spruteflasker (med vann?) når de lufter hundene sine. Sikkert lurt, siden de spankulerer mye på asfalt.

    4. Ja enig i alt 😀 !!!
      Men den skjeen i godteskåla tar jo alle på… – legger godteri i hånda og kanskje kommer skjeen bort i hånden – legger skjeen tilbake og neste tar i skjeen osv….. så…. men jeg er ENIG! 😀 Jeg har prøvd å legge en skje i peanøtt-skåla – men ikke alle forstår vitsen med den… ja pga alle tar i den uansett 🙂

      1. Huff, ja, det fins enkelte som ikke intuitivt skjønner at de må la være å ta på skjeen også! Det beste er vel å spre godteriet ut på et stort fat, slik at det er flere cm mellom hver bit… 😂 Jeg har også opplevd at folk ikke skjønner poenget med skje i peanøttene, så noen ganger ymter jeg (litt oppdragende) om at det er lurt med ei skje oppi skåla fordi da trenger “vi” ikke å gnafse på de samme nøttene. 😀

    5. Å ja så enig med deg, og jeg har faktisk opplevd at en ansatt kom med fingrene nede kaffekoppen å satte dem ut. Det var lenge før Corona hvor vi alle ble ekstra vare. Jeg sendte damen tilbake for å hente nye kommer, som hun enten måtte sette på et fat eller holde i hankene. Husker at damen ikke helt skjønte problemet, for hun var ren på fingrene hun 🙈

      1. Så utrolig bra at du sa fra til servitøren om at hun ikke bør stikke fingrene i koppene! Well done! Kanskje gjør det at hun endrer måten å sette ut kopper heretter, enten hun har skitne fingre eller ei. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg