Drammen tok knekken på meg

Ved Drammenselva. Ser du meg i kula?

I gårsdagens innlegg skrev jeg at bloggen var satt på pause og at jeg hadde hviledag. Optimistisk som jeg er, hadde jeg en formening om at én dag med intensiv hvile ville være nok, eller i alle fall tilstrekkelig til at jeg ville føle meg bedre i dag. Jeg tok feil, som så ofte før, for Drammen tok visst knekken på meg. Det medfører selvsagt ikke riktighet å si at det var Drammen som tok knekken på meg, for hverken det jeg gjorde eller de jeg møtte på Drammensturen i forrige uke har skyld i at kroppsmaskineriet mitt er satt på lading. Det er ene og alene min egen skyld. Kanskje mest viljen min til å være mer aktiv enn jeg bør ut fra min tålegrense. Men jeg velger å leve her og nå, og så må jeg sette av tid til å sone straffa etterpå, med hviledager.

Du synes kanskje at det er rart at soningsdagene kommer så lenge etter at jeg kom hjem? Jeg kom hjem torsdag kveld. Joda, kjente det i kroppen både fredag og lørdag, men det var først i går, søndag, at jeg jeg ble så dårlig at jeg ble sengeliggende og fikk feber. Jeg sov flere ganger i løpet av dagen, og i tillegg ti timer nå i natt. Det er typisk for ME at man får en forsinket sykdomsfølelse, utmattelse og symptomøkning først 1 – 3 dager etter aktivitet hvis man gjør mer enn man pleier. Restitusjonstid kan være lang, noen ganger flere uker eller måneder.

Er jeg bedre i dag? Nope. Men tillater meg litt tid ved PC-en og rømmer inn i bloggosfæren innimellom. Og så håper jeg at jeg er frisk nok til å være med på et par sommeravslutninger og et lunsjbesøk siste del av uka, om jeg begrenser tiden og i tillegg har laaange pauser før og etter. 

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interes:se av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

20 kommentarer
      1. Det går seg jo til, men det tar tid. Og det passer dårlig når det er så mye jeg “vil” og “må”. “Må” rekke over noe denne uka også, men deretter skal jeg ta meg tid til å ligge langflat! 😊

    1. Det er nok ikke alltid at sånne reaksjoner kommer med en gang, men når det gjør det har man ofte ikke så mye å stille opp med. Da er det godt å ta en pause og prioritere seg selv. Håper formen er tilbake igjen, masse klemmer 🤗

      1. Du har så rett, man har ikke mye å stille opp med når kroppen streiker. Man kan ikke bare fylle på drivstoff, og så fungerer alt som normalt. Det eneste som hjelper er hvile, mye hvile! Returklemmer 🥰

      1. Tusen takk! 🥰 Jeg “må” et par ting i morgen, så det blir nok å hangle seg gjennom, og hvile mye før og etter. Ha en fin kveld! 😊

    2. Var i 50-årsdag på lørdag, og underveis i feiringen måtte jeg bare melde pass!
      Heldigvis var feiringen hjemme hos et tantebarn, så det ble ikke noe problem å trekke seg tilbake en stund.
      Høy musikk og stemmesurr gjorde det umulig å delta lenger, så hele familien dro tidlig hjem.
      Søndag og idag er tilbrakt i senga og godstolen. Der blir jeg nok å finne noen dager, før vi trekker oss tilbake til hytta på fredag.
      Trodde denne feiringen skulle gå bra, men det gjorde den dessverre ikke.
      Formen er dårlig for tida. Jeg skylder på varmen, som jeg tåler dårlig.
      Så jeg skjønner godt at du gikk ned for telling. Nå må du bare ta tiden til hjelp for å komme deg på beina!

      1. Det er kjedelig å måtte melde pass når man tror at man skal klare… Høy musikk og stemmesurr, og at man da også må konsentrere seg for å høre hva folk sier, kan virke veldig utmattende. God lading til deg! Mange med ME sier som deg, at de ikke tåler varmen, blir mer utmattet. Jepp, det er bare hvile over tid som hjelper. 🥰

    3. Hope you recover soon Kari, frustrating when you want to carry on and do things but the body doesn’t allow. Hugs 🥰

      1. Thanks, Mary! Yes, it seems such a waste of time just to be lying on the couch, but there’s no quick fix and nothing except rest that seems to make me recover.

    4. Huff, det er ikke godt å klare så mye uten å få PEM nei. Dumme greier!
      Håper du slipper mange dager med plager, og at du kommer deg raskt igjen.
      Gode klemmer 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg