Duene i dueparken

Hvis du har fulgt med her i bloggen de siste dagene, har du fått med deg bilder av både blomster, fine og kule kaktuser i Parque de la Paloma, altså dueparken. Men jeg har enda ikke fått vist deg bilder av noen av duene i dueparken. I denne parken er det lagt til rette for et naturlig dyreliv, og fuglene der er i parken av egen fri vilje. Man kan noen ganger finne spankulerende haner langs bilveien utenfor parken, og papegøyer som trives vel så godt i palmene utenfor som innenfor parken.

Når jeg skriver “der” er det fordi jeg nå befinner meg ca 400 mil unna. Jeg er hjemme i Norge igjen, og har allerede rukket å beveget meg sørover til Otta, byen der Bjørn samboer vokste opp. Han har familiære anliggender å ta seg av, og da er jeg selvsagt med på turen.

På tur i Parque de la Paloma
Innsjøen

Men tilbake til duene i dueparken. Jeg trodde at jeg ville bli møtt av ender ved innsjøen, men jeg burde visst bedre. Der tronet selvsagt duene ved bredden. Og jeg fant dem overalt ellers hvor jeg vandret også.

Fru due har funnet et skyggefullt sted
Herr due på spradetur
Due på vakt
Due på klatretur
La Paloma (Frøken Due) forbeholder seg retten til å gå over veien før meg.

Til dere som forventet noen ord i bloggen i går, må jeg bare beklage. Jeg har nok fått et akutt angrep av sovesyken, så det var simpelthen ikke tilstrekkelig våkne timer i døgnet til at det lot seg gjøre. Jeg pleier jo trofast å skrive noen ord hver dag, men når jeg har fått ladet mer, kommer jeg nok sterkere tilbake.

For øvrig er jeg med dette blogginnlegget med på Dixierose sin fotoutfordring

God helg! 😊

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min:  https://www.facebook.com/MEogMEning/

 

10 kommentarer

Siste innlegg