Eksamensbildene

Thea fotograf

Eksamensbildene er tatt. Hun tok over 500 bilder bare i går, og i løpet av uka har det nok blitt godt over 1000. Det har vært uvant å få så mye fokus, spesielt i avslappende og helt dagligdagse situasjoner. Jeg har ikke “posert”. Dattera mi ønsket naturlige bilder til eksamensoppgaven sin, og hun kunne dukke opp med kameraet sitt når jeg lå på sofaen og hvilte, satt ved kjøkkenbenken på en hevestol eller på en krakk og pusset tenner på badet.

På slutten av denne uka hjemme i Trondheim fikk hun veiledning fra fotolæreren sin på høyskolen via Zoom. Han syntes visst det var mange bilder av meg på sofaen. Det er jo ikke så rart, siden jeg ligger mye der. Men Thea fikk noen tips, om hvordan hun kunne variere, og deretter ble det altså 500 nye bilder i går.

Fotografen planlegger de neste bildene
Tømmerstranda
Utsikt mot Tømmerstranda

Vi tok en tur ut rett før halv tre i går, altså rett før solnedgang. Jeg på elscooteren, Thea i fullt trav ved siden av og bak, med kameraet hengende på brystet, og ofte foran ansiktet. Lyset var så fint, og jeg snek meg til å ta noen bilder selv, med mobilkameraet bare.  De flotte og kreative bildene som Thea skal bruk i eksamensbesvarelsen, kan jeg dessverre ikke publisere her.

Thea ble også med meg på tai chi-trening i går. For å ta bilder. Jeg var temmelig ukonsentrert under siste halvdel av treninga. Klarte ikke å fokusere eller huske enkle øvelser. Tåkehjernen skyldtes sikkert at jeg var sliten etter den lille turen tidligere på dagen. Vanligvis ligger jeg jo på lading det meste av dagen når jeg skal på tai chi om kvelden. Men bildene ble superflotte! Og der ser jeg både konsentrert og kul ut! 😀

Fotografen fant ofte fine motiv rett bak meg

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

Link til blogginnlegg på Facebook.
Link til innlegg på Instagram (story).

12 kommentarer
      1. Tusen takk 🙂 Og takk fra Thea 😀 Jeg er veldig spent på hvordan hun løser oppgaven, hvordan det ferdige produktet blir 😀

    1. Spennende oppgave.🤗
      Dere var heldige med været når dere var ute og tok bilder.🤩
      Ha en fin kveld!🥰

      1. Ja, superspennende, og jeg tror den blir veldig bra. Vi trodde vi var litt sent ute med å dra ned til sjøen i forhold til solforholdene, men det viste seg å være til perfekt tid 🤩 Takk, og fin kveld til deg også! 🥰

    2. Flotte bilder! 😀
      Håper vi får se litt av elsamensoppgaven også ☺️
      Håper du ikke har tatt deg helt ut. Ble en heavy uke for deg 🥰
      Tror jeg må ta noen dager på lading selv når vi kommer hjem igjen. 😉
      God fredag! 🙂❤️

      1. Tusen takk, Heidi 🥰 Ja, det håper jeg også. Artig hvis hun vil dele etter hvert! Oh yes, en “heavy” men innholdsrik og fin uke! Våknet grytidlig i dag. Det kan skje når kroppen er “overforbrukt”… Da klarer den ikke å falle til ro. Men smertestillende har i alle fall tatt hodepina, så snart blir det en morgendupp 😀 Jeg tror det kan være lurt med noen dager med lading for deg også. God fredag og god helg! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg