Elefantene trengte oppmerksomhet

Elefantenes evigvarende vandring i Benalmádena

I løpet av denne sommeren på solkysten av Spania kjørte jeg gjennom rundkjøringen med elefantene flere ganger. Denne siste turen kom jeg på at jeg ville stoppe og ta bilder. De står der så trofast døgnet rundt, og satte nok pris på litt oppmerksomhet. Kanskje var det akkurat det de trengte, der de stod i den brennende solsteiken.

Det er nok ikke mange av de som kjører forbi som stopper for å klatre opp på platået deres for å klappe dem. Jeg har gjort det ved et par anledninger tidligere. Du ble vel ikke overrasket over det? Siden jeg har blitt litt tung i rumpa, var jeg spent på om det holdt å ta sats og så jumpe opp. Joda, det gikk. Kanskje fordi jeg faktisk trodde på at jeg skulle klare det. Og fordi den største elefanten velvillig tok tak i meg med snabelen og trakk meg i armen for å hjelpe.

Jeg kom meg opp
Den største elefanten
Denne er bare litt høyere enn meg
Ha det bra, elefanter! Jeg kommer og hilser på senere igjen! 😊

Etter at jeg fant igjen bilen på den andre siden av gata, måtte jeg ta en pustepause både for å roe ned pulsen og kjøle ned kroppsmaskineriet før jeg var klar til å kjøre videre. Det skulle vært forbudt å ofre seg for å hilse på elefanter, selv på små trimturer, når temperaturen nærmer seg 35 varmegrader! I alle fall for folk som er i så dårlig forfatning som meg (og stadig glemmer det)!

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min:  https://www.facebook.com/MEogMEning/

16 kommentarer
    1. He he nå kom jeg på en historie. Jeg skulle studere et halvt år i Køben, og var der alene i helt ny by og leilighet, så det gikk nok litt rødvin den første tiden så jeg fikk sove. Men det ble det slutt på da jeg så en elefant i parken, riktignok ikke rosa, men dog. det tok noen dager før jeg fant ut at parken var nabo med dyrehagen i køben he he . Så det var IKKE SÅ GALE . Men ler fortsatt av min forskrekkelse😂

      1. Ja, flotte disse. Afrika er på den andre siden av havet, men jeg regner med det hører med en historie til hvorfor de befinner seg akkurat der. 😊

    2. Nå trodde jeg først at dette var ekte elefanter, for de så sånn ut med en gang. Å skjønte ingenting når de sto på et platå, hihi. Fine var de nå, og kult å få bilde sammen med dem. Ønsker deg en fortsatt fin mandag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg