Elvis vil ut

Bak denne døra har Elvis vært innelåst i hele vinter

 

Snøen er borte og elsparkesyklene suser forbi nede på veien. Elvis har vært parkert ute i boden i hele vinter, så nå er han veldig ivrig på å få komme seg ut en tur. Jeg hørte han syte og jamre seg da jeg satt inne på stua. Han var tydelig utålmodig og gretten fordi jeg ikke hadde hentet han ut enda. Kanskje ikke så rart når alle de andre i familien hans forlengst har fått en smak av våren.

Da jeg hentet han ut, oppdaget jeg at styret ikke sitter ordentlig på. Han må nok ha tilsyn av en doktor og sannsynligvis en liten operasjon (reparasjon). Litt lading kan han også ha godt av før jeg kan ta han med ut på veien. Kostebilene har ikke skjønt at våren har kommet og glimrer med sitt fravær. Men da kan vi kanskje leke litt i grusen i stedet. Bremse, skrense og lage noen piruetter og kruseduller langs fortau og veier. 

Elvis er grei å ha når jeg skal ut på små turer. Spesielt når jeg skal kjapt ned til sjøen og turen ikke krever så mye krefter og energi. Kanskje blir det en liten utflukt senere i dag eller i morgen. 

 

Elvis smyger seg ut av boden etter vinterdvalen

 

Elvis får øye på andre sykler utenfor, og blir ganske forventningsfull

 

Elvis på gårdsplassen. Inspeksjon viser at han ikke er klar for tur enda.

 

Elvis parkert inne i gangen. Han får lading, mens han venter på doktoren.

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂 

20 kommentarer

Siste innlegg