Én arbeidsoppgave / One task

Jeg er klar for Parasitt / I’m ready for Parasite

(English further down)

Han hadde gitt meg én arbeidsoppgave i dag. Jeg skulle skrive handleliste, slik at han kunne handle på vei hjem etter kampen med sønnen. Jeg har tilbragt hele formiddagen i senga, slappet av og drukket masse te. Og ikke så mye annet, så det var en gjennomførbar oppgave for dagen.

Planen er at jeg skal lade så mye som mulig i dag. Bjørn vil ha meg med på kino i kveld, og vil da at jeg skal være i best mulig form. Derfor bare denne enkle arbeidsoppgaven. Men plutselig hadde han skrevet handlelista selv likevel, og jeg rakk bare såvidt å føre opp “sjokolade” på lista før han fløy ut døra.

Vi skal se filmen sammen med et vennepar. Det blir hyggelig. Filmen “Parasitt” er visst en fulltreffer fra Sør-Korea. Har du sett den? Gleder meg til å slippe ut av fengslet mitt i kveld, til å ha det trivelig sammen med trivelige folk! 😀

Jeg har én arbeidsoppgave for morgendagen også. Selvpålagt. Nemlig å skrive en e-post til forsikringsselskapet. Det er over to måneder siden vi hadde vannskaden her hjemme, og nå må vi få vite mer om hvordan det blir fremover. Vi vil gjerne vite når maleren kommer, hva slags gulv vi får dekt, når disse blir kjøpt inn, om vi får tilbakestilt boligen til slik den var før skaden, og i tillegg må vi vite mer om bosituasjonen fremover. Skal benytte meg av en ganske tydelig og ubeskjeden språkbruk. Må følge deres spilleregler, men de må også spille på lag med oss!

Det er slitsomt å ikke vite når vi kan begynne å bo i huset vårt igjen. Vi lider ingen nød. Har tak over hodet, varme i gulvet og mat på bordet, men i lengden synes vi dette blir uholdbart. Hadde de bare fått gjort én arbeidsoppgave per dag, og det hadde ikke trengt å være så mye, hadde vi i alle fall følt at det var LITT progresjon. Min gamle rektor sa en gang at alt som har med tid og penger å gjøre, kan du gange med π  (pi = 3,14). Det er mye sannhet i det!

Dagens handleliste / Today’s shopping list

English:

He had given me only one task for today. To write a shopping list. And then he would do the shopping on his way home from the football match with his son. I have spent all morning in bed, been drinking lots of tea, and that’s about it. So this was a task I was able to carry out.

The plan for today is to charge my batteries as much as possible. Bjørn wants to take me to the cinema tonight, and therefore he wants me to be fully energized. Hence only this easy task. Anyway, all of a sudden he had finished writing the shopping list by himself after all, and I was barely in time to put down “chocholate” on the list because suddenly he was in a hurry to leave.

We are going to see the film “Paracite” with some friends. Will be nice! I’ve heard this South Korean film is a miracle of a film. Have you seen it? I’m really looking forward to get out of my prison tonight, to enjoy myself together with good friends. 😀

I also have one task to carry out tomorrow. Self-imposed! I will write an email to our insurance company. It’s been more that two months since the water damage in our house now and we need to know if they have a plan ahead for rebuilding everything. We would like to know when the painter comes, what sort of floors they will cover, when they will buy them, if they will refurbish everything in the house to the state it used to be in, and in addition we need to know something about our housing situation for the next few weeks. I will make use of a fairly clear and bold language. We will go by the rules of the game but they need to act by our rules as well!

It is quite tiring not knowing when we can go back to living in our house again. We are not suffering though. We have a roof on top of our heads, heating in the floors and food on our table, as we say here. However, it’s demanding on the long run. If the handymen had been able to do just one task per day, and it needn’t be that much, at least we would have felt there was a little bit of progress. My old headmaster once said that everything that has to do with time and money needs to be multiplied with π (pi = 3,14). There’s a great deal of truth in that!

4 kommentarer
    1. Du har gjort lurt i å lade opp til kino, for kino er kjekt, men kan også være slitsomt. Jeg har ikke sett Parasitt. Er sjelden jeg er på kino, men det hender jo en gang i blant. Jeg liker det godt, og på filmer hvor gjerne lydnivået er høyt, kan jeg ha med sov-i-ro til å ha i ørene. Jeg har enda ikke gjort det, men har erfart at det skal jeg faktisk gjøre på enkelte filmtyper.
      Og det med forsikringsselskapet det er jo viktig å få unnagjort, spesielt når alt går så utrolig sakte.
      Her i huset har vi gjort litt i dag. I den fremtidige kjellerstua. Vi har fått støpt ny overflate på betonggulvet, og så har jeg fått ryddet unna litt, for det er flere gulv som skal gjøres noe med. Så nå er jeg rimelig gåen kan du si. Det er så mye som bare MÅ gjøres med en gang.
      I morgen blir en veldig rolig dag her kan jeg love 🙂
      Kos deg masse på kino, og så gleder jeg meg til å høre om filmen ♥

      1. Oi, høres ut som dere har mye på gang i huset. Så spennende! Blir sikkert kjempefint ♥️ Det er gjerne slik at når man begynner i én ende, så “baller det på seg”, slik at det blir mye mer enn man hadde tenkt.
        Filmen var spennende og annerledes. Vel verdt å se! Var sikkert første tur til kino på et par år for min del. 🙂 Og jeg fikk gjort den ene tingen jeg skulle i gjøre i går. Har til og med fått gjort den ene tingen jeg skulle gjøre i dag! Hurra! 😀

      1. Hahaha, ja, veldig greit med én ting per dag. Litt mer overkommelig da…♥️
        Kinoturen ble veldig koselig, men i huset skjer et fortsatt ingenting, og ingen vet noe om noen ting…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg