En dråpe

Dråper på vinduet mitt

En dråpe på vinduet.

Jeg studerer den, hilser på den.

Alt på den andre siden av vinduet blir uskarpt,

bakgrunnen forsvinner.

Med ett har jeg bare øye for den ene dråpen,

og lurer på hvor den har vært,

før den traff vinduet mitt.

Kanskje på en stein i sjøkanten rett nedenfor?

Kanskje også i Middelhavet,

som én av mange dråper

på stranda der jeg tok nyttårsbadet?

Kan den ha vært i Titicacasjøen,

før den fordampet opp til Andesfjellene,

og vinder førte den med skyene,

til ukjente mellomstasjoner,

helt hit til stuevinduet mitt?

Slik at jeg kunne hilse på den.

 

Dråpen er ikke i mål, men jeg er snart i mål med Frodiths lille januar-moro. Dagens innlegg er mitt bidrag til temaet DRÅPE. De andre temaene jeg har skrevet om i januar finner du i arkivet HER.

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

 

14 kommentarer

Siste innlegg