En hel dag hos tannlegen

Parkert og klar for tannlegevold!

Tidligere denne uka var jeg hos tannlegen. Jeg satte av en hel dag til dette formålet, siden jeg av erfaring vet at denne turen kan være ganske krevende energimessig. Det betyr ikke at jeg sitter en hel dag i tannlegestolen. Som regel er en halv time nok. Men jeg trenger å starte dagen sent, og unngå å ha planer før og etter tannlegebesøket. Spesielt må jeg hvile og lade mye etterpå, siden jeg blir temmelig utmattet etter byturen inkludert tannlegebesøket.

En normalt frisk person vil kanskje dra på jobb før og etter en tannlegetur, legge inn et kafébesøk og litt shopping når de likevel er i byen, og planlegge trening eller husarbeid på kvelden. Slik er det ikke for meg. Denne tannlegedagen ble spesielt utmattende siden jeg hadde hatt besøk kvelden i forveien, noe jeg ikke ville ønsket å vært foruten. Dette skrev jeg om HER.

Tannlegebesøket gikk forresten fortryllende godt. Jeg var bombesikker på at det kom til å bli boring og styr, at jeg hadde minst to hull. Men tannlegen kunne etter endt sjekk fortelle at tanna som hadde vært vond når jeg tygde, fortsatt bare viste en skygge på bildet, og evt. kunne være en sprekk. Å begynne å bore og romstere der nå, kunne føre til mer vondt. Den var reparert et par ganger tidligere, helt ned mot nerven. Vi ble enige om at det var lurt å avvente, og så gjorde han seg ferdig med pussing og polering og lot meg gå. Sånn sett slapp jeg billig unna.

Eldre begyggelse i Trondheim
Innom ei veit i Trondheim

Siden Tannlegegården ligger i et koselig byområde med gamle hus, tok jeg en svipptur innom et par sidegater for å ta noen bilder. Lufta var kald og frisk, og det gjorde godt å få luftet topplokket skikkelig. Fingrene ble kalde, men det merket jeg ikke så mye til, siden jeg var opptatt med fotograferingen og tanker om hvordan det hadde vært å bo der for et par hundre år siden.

Tannlegegården til høyre
Begyggelsen på motsatt side av Tannlegegården

Da jeg kom til stedet der jeg hadde parkert, ville jeg ta et siste bilde før jeg pakket mobilkameraet i veska og kjørte hjem. Ei dame stod ute i veien og kostet etter bygningsarbeid. Da hun snudde seg og fikk øye på meg, spurte jeg om det var greit om jeg tok et bilde utenfor hos henne. Hun smatt inn i bakgården, slik at jeg fikk tatt bilde uten henne, og like fort ut etterpå. For hun kjente meg igjen! Det møtet skal jeg skrive mer om i neste blogginnlegg. 🙂

Bymiljø i Trondheim
Koselig veit i Trondheim
Gjennom denne veita i Trondheim har det sikkert kjørt hest og vogn i gamle dager.

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

8 kommentarer
    1. Uff, jeg trodde du hadde sittet i tannlegestolen en hel dag jeg 😮 Bra det ikke var sånn da 🙂 Kjempefint område du var i 🙂 Kos deg i helgen Kari <3

      1. Hihi, da hadde det nok vært utskifting av alle tenner i så fall 🤣 Ja, det er fint i Trondheims veiter. Tusen takk, og god helg til deg også, Frodith! 😍

    2. koselig gammel bebyggelse ,er det Bakkland ? godt det var 0 hull ,trasig nok å gå til tannlegen ,får du vondt i tanna som har en skygge (har det jeg også ) så skyll munnen 2-3 kvelder med corsodyl ,du får det på apotek 1 ,det hjelper meg iallefall

      1. Det ligner på bebyggelsen på Bakklandet men dette er Hospitalsløkkan, også kalt Løkkan og Sanden. 🙂
        Tusen takk for tips om Corsodyl! 😀

    3. Godt når en slipper borring og annet “tull” 😄

      Fine bilder, som gjør at jeg kjenner jeg savner en liten tur i byen igjen 😉
      God lørdagskveld. Klem ❤️

      1. Er kjempeglad for at jeg slapp boring, ja, men det aner meg at det blir før eller senere likevel… Takk, det er jo noe spesielt med Trondheim for oss som har tråkket rundt her i noen år 😉 God lørdagskveld til deg også! Klem ❤️

      1. Hihi, tannlegebesøket ble på grensen til hyggelig, faktisk. Jeg setter mer pris på disse gamle gatene nå som jeg er eldre. 😀 Klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg