En katt får engelskundervisning

 

Min gode nabo Rocio kom opp til oss fordi vi hadde avtalt at jeg skulle begynne å undervise henne i engelsk. Rocio tok også med katten sin opp, en flott siameser som har fått mye sol og blitt brun i løpet av sommeren. Katten heter Cookie, et navn den kler grunnet cookie-fargene i pelsen. Cookie er ikke kjent i leiligheten min, og gikk urolig rundt og mjauet. Jeg spurte Rocio om den bare kunne ett ord. Hun lo og sa “ja, og det er mjau”, og at den også bør få litt engelskundervisning.

 

Cookie rusler rundt og gjør seg kjent

 

Jeg fikk holde Cookie lenge nok til at det ble bildebevis

 

Mjau

 

Mine spanskkunnskaper er svært begrenset, men det lille jeg kan, hjelper når jeg skal undervise Rocio i engelsk. Da får jeg samtidig praktisert spansk og dessuten lært meg noen nye ord. Det er en vinn-vinn-situasjon. I tillegg prater vi om hverdagslige ting og har det morsomt sammen.

Siden det var midt på dagen, våknet også jentene fra skjønnhetssøvnen sin. De hadde gledet seg til besøk av katta. Cookie liker å bestemme selv når hun vil ha kos og er ikke så glad for å bli løftet på. Det skulle vise seg at Cookie ikke var så lærevillig mht å lære seg et nytt språk heller. 

 

Thea koser med Cookie

 

Cookie var ikke så ivrig på å sitte ved bordet sammen med Rocio og meg for å få engelskundervisning. Hun likte bedre å sitte i sofaen og få kos av jentene. Kanskje blir hun med neste gang Rocio skal ha engelskundervisning også. Litt og litt er lurt, og kanskje vil Cookie også plukke opp et nytt språk etter hvert?

Fotograf for dagen er Thea.

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

8 kommentarer
      1. Ja, Cookie er et vakkert eksemplar katt 😀 Du er ikke den første som har spurt om dette er en Desigual-kjole 😀 Det er ikke det, men den jeg la ut bilde av i dag er fra Desigual 😉

    1. Agradable rato con vosotras las chicas encantadoras tú como siempre gran anfitronia y bueno cookie ya sabe decir miauuuu y noo jajaja la próxima visita haber como se lleva con el gran oso 😁

    2. Å for en vakker pus, og så flotte farger 🥰 Min Vinja hater å bli løftet på, og kos skal bare gis hvis hun vil. Å det vil hun ikke alltid nei. Så bra at dere kan utveksle språkkunnskapene. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Helt enig, hun er skikkelig flott. Men ganske sær også 🤗 Det er jo katter generelt. De er selvstendige og vet hva de vil 😉 Fin søndag ønskes deg og Vinja også 🥰

    3. Nydelige pus. Trodde nesten du hadde fått deg katt, jeg. Angående språk, ser om dagen på en spansk serie, blir litt opphengt av orda – men er nok ikke til noe mer hjelp anna enn at jeg blir fascinert mens ser :D.

      1. Skulle ønske jeg hadde katt. Er veldig glad i katter. Men det passer dårlig med at jeg reiser en del. Kan jo hende du får inn noen spanske gloser etter hvert likevel 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg