En koffert full av gaver

Elefanter i solnedgang

Søstera mi var litt bekymret for at kofferten hennes var for tung da hun skulle sjekke inn. Jeg skjønte ikke helt at sommerkjolene hennes kunne veie så mye, og ikke trengte hun å ta med seg så mye annet stæsj heller. Vi har jo mye av det vi trenger for en ferietur i leiligheten i Spania, og dessuten har vi også vaskemaskin. Men da hadde jeg ikke regnet med at hun hadde pakket full kofferten av gaver. Til meg! I tillegg til medbrakt kokekaffe, suppeposer, havregryn og annet spiselig. Hihi 😀

Klokka viste langt over midnatt da vi kom frem til Costa del Sol, men Tove var slett ikke trøtt. Hadde sovet mesteparten av flyturen og var full av energi. Det resulterte i at halvparten av innholdet i kofferten hennes kom i min besittelse før jeg rakk å finne senga mi. Først måtte jeg pakke opp et stort flott elefantbilde som hun hadde brukt tre uker på å perle til meg. Deretter fikk jeg en pent innpakket søsterkopp, som jeg nå har tatt i bruk til tedrikking. Så kom hun valsende inn på stua i en ny, fin kjole, og smilte så bredt at jeg skjønte hun var spesielt fornøyd med kjolen. Men det stoppet ikke der, for deretter kom hun ut fra rommet sitt med en kliss lik kjole i hånda som jeg skulle få. Med disse kjolene blir vi litt som tvillinger, akkurat som da vi var små og mora vår sydde like klær til oss! Tusen takk, snille, morsomme Tove! 🥰

Etterpå roet hun ned tempoet litt og jeg forstod at gavedrysset var over. Eller, trodde det var over! For hun hadde kjøpt fotlenker til oss, like selvsagt. Da måtte jeg sette ned foten, der og da, for fotlenke vil jeg ikke ha! Nei, huff! Det får da være måte på dill og dall! Så nå valser Tove rundt med ei fotlenke på hver fot og er såre fornøyd. Påskeegget som hun så for seg skulle forsyne oss begge med polkagriser (hun vet jeg er glad i polkagriser!) får være mest til pynt. For jeg har godteristopp, til tross for påske og ferie! 😂

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

12 kommentarer

Siste innlegg