En siste soloppgang

Fuglende kommer flygende like før soloppgang

Hver dag er det noen som opplever sin aller siste soloppgang. Pga alderdom, sykdom, ulykker, krig, vold, mm. Vi lever ikke evig. Vanligvis teller vi antall år vi får på jorda. I ulike faser i livet kan det også være akuelt å telle soloppganger. Ikke som en nedtelling, men antall opplevde soloppganger.  

Magiske farger ved soloppgang

Bildene i dette innlegget viser min siste soloppgang i Spania på denne turen. Jeg var for andre gang i løpet av disse tre ukene våken tidlig nok til å se at sola stod opp. Vanligvis sover jeg lengre, men jeg er veldig glad for at jeg fikk med meg denne magiske og flotte morgenhimmelen på avreisedagen. Først kom morgenlyset, deretter fuglene, så fargene, det vifteformede lyset, og til slutt sola. Jeg følte meg heldig og “velsignet”.

Får jeg oppleve flere slike flotte skuer? Flere soloppganger i det hele tatt? Ingen kan gi meg noen garanti for at jeg får det, eller at menneskene i livet mitt våkner til en ny soloppgang. Derfor er det viktig å leve dagen i dag, være i dagen som om det er vår siste. Og planlegge bittelitt fremover også, fordi livet går videre. Det er godt å være takknemlig, for det som er positivt, fordi det gir indre glede, og det koster oss ingenting. 

Fargrik soloppgang

Jeg har et håp om at jeg får oppleve mange flere soloppganger, at jeg får leve lenge nok til å se sola stige opp i horisonten i mange år fremoveer. Og at mine nære og kjære også får oppleve dette om og om igjen. Men ingen kjenner morgendagen. Derfor må vi leve her og nå, og ta vare på alt det gode mens vi har det. 

Vifteformet sollys i Benalmádena
Sola stiger opp i sørøst
Utsikt mot sør i soloppgangen
Vestvendt utsikt i soloppgangen

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!

Link til blogginnlegget på Facebook.
Link til innlegg på “story ” på Instagram.
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

16 kommentarer
    1. Sanne ord og enormt flotte bilder. Greier en å leve i nåtida gjør en seg sjøl en stor teneste <3. Fjerde bildet ovenfra var til å bli religiøs av, det var fantastisk. Takk for at du delte. I dag har jeg vært ute og «lekte" med sola :).
      Ønsker deg en nydelig mandag.

      1. Tusen takk 😊 Det er veldig sant, at man da gjør seg selv en stor tjenste. Fin måte å se det på! Hahaha, jeg vil ikke ha skylda for å ha gjort deg religiøs… 😄 Men takk! Liker å dele fine øyeblikk og opplevelser. Bra du bare lekte med solstrålene og ikke den varme sola 😉 Ønsker deg også en fin-fin mandag! 😊

    2. Yes that is so true, nobody knows how long they have for seeing the sun rise, but I think these little things in life are what truly gives us the most pleasure 😊☀️

    3. Utrolig flotte bilder, og for et lys 💖 Vi må se positivt på det og alltid planlegge, så det er klart at du får oppleve både vakre solnedganger og soloppganger dagen etter. Ønsker deg en flott tirsdag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg