Enkelt og greit – Bjørns pizza

Deilig pizza klar for servering i sofaen

Det er enkelt og greit, for meg spesielt, når Bjørn, slår til med en pizza i anledning helga. Da sitter jeg i sofaen med utsikt til kjøkkenet og kikker på mens kokken min tryller frem pizza til middag og helgekos. Et halvt glass rødvin til kan også fungere, eller brøkdelen av et halvt glass for min del. – Nok til at jeg kan utbringe en skål for kokken.

Det enkle er ofte det beste. Spesielt når det er lite oppvask og mer kos og trivsel enn arbeid. Bestikk trengte vi ikke, og sofaen lokket mer enn stoler ved spisebordet. Enkelt og greit er denne helgas utfordring fra Utifriluft. Siden Bjørn baker to pizza i samme slengen, har vi ofte restemiddag dagen etter også. Veldig praktisk! Og godt!

Bjørn kokker
Ferdig stekt med tomatsaus og ost. Topping has på ved servering.

For de av dere som ble fristet, kan jeg røpe at pizzaene består av:

  • Surdeigsbunn som kjøpes halvstekt. (Vi kjøper på Kiwi)
  • Bjørns hjemmelagede pizzasaus, som består av hermetiske, finhakkede tomater, oregano, basilikum, chili explosion, salt og pepper.
  • Topping etter steiking: Serranoskinke og ruccola på begge, rødløk på den ene pizzaen. Noen ganger bruker vi roastbeef i stedet for serranoskinke. (Vi kjøper den fra Rema, siden jeg må ha uten løk og hvitløk)

Det smakte godt med et glass Barbera rødvin til. Mat er bedre med vin, vin er bedre med mat, i følge vår venn Morten. 🙂

Et halvt glass, eller brøkdelen av et halvt glass.

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

6 kommentarer
    1. Tusentakk for at du tok utfordringa – og pizza er deilig, og i dette tilfellet enkelt og greit for deg og litt mer jobb for Bjørn! Ser nydelig ut! <3

    2. Well done to chef Bjorn on his tasty pizzas 😋 yes a glass or two of red is always good 😃 bon appetit

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg