Ensom eller alene?

Meg, 4 år

Dagens ord i Frodiths lille januarutfordring er ENSOM. Ensom er ikke det samme som alene, for man kan være alene uten å være ensom, uten å føle seg ensom. På den annen side kan man føle seg ensom til tross for at man er omringet av folk, eller i alle fall i selskap med mange.

Jeg er aldri ensom, fordi jeg trives i eget selskap, og synes faktisk der er godt å være en del alene. Men jeg trives også veldig godt sammen med folk. Jeg elsker å være sammen med andre og ha det trivelig og morsomt. Det er bare energien i kroppsmaskineriet som setter grenser for hvor mye jeg kan være sosial, ikke tilgangen på sosiale settinger. Jeg har forresten aldri vært alene heller, bodd alene, med unntak av et halvt år da jeg var 24.

Når jeg tenker tilbake til da jeg var lita, kan jeg imidlertid huske at jeg kunne føle meg ensom. Selv om jeg hadde en trygg familie og mange venner. Jeg kan ha glemt mange av opplevelsene, men følelsen av utenforskap sitter igjen. Man kan legge lokk på mye og feie mye under teppet, men følelsene lurer man ikke.

Kjenner du noen som er ensom? Er det noen du har lyst til å gi en liten oppmerksomhet? Kanskje akkurat i dag?

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

12 kommentarer
    1. Fint innlegg om ensomhet. Slik er det. Jeg føler meg aldri ensom nå, sjøl om jeg bare bor sammen med Barney. Men når du nevner episoder fra barndommen, kan jeg nok tenke tilbake jeg også…og se for meg visse ensomme situasjoner🤗

      1. Takk for det 😊 Så bra at du ikke føler deg ensom. Jeg tror nok mye som skjer i barndommen setter spor, mer enn vi aner.

      1. På en måte er det greit å ha kjent på det, vite hvordan det kan være, men godt å høre at det ikke varte lenge i ditt tilfelle. ❤️

      1. Godt å høre at du ikke er ensom. ❤️ Jeg tror jeg ville klart meg alene også, men sånt kommer så veldig an på situasjonen i livet for øvrig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg