Er alle gode ting tre?

Alle gode ting er tre, pleier vi å si, og det fins utallige eksempler på det. Men akkurat nå kjenner jeg at dette ikke gjelder for de tre dagene før helga med aktiviteter for meg. Det gikk bra etter tai chi på onsdag. Formen var ganske grei på torsdag, og jeg ble med på nabotreff. Fredag gikk jeg en bitteliten tur i nabolaget. Det kjentes godt ut med en luftetur, og jeg klappet meg selv på skuldra for “bra innsats”. 😀

Men så kom fredag kveld, og formen dalte. Jeg kjente meg mer og mer tappet for energi og tom for krefter utover kvelden. Lørdag følte jeg meg enda dårligere, og jeg orket nesten ikke å sitte oppreist da jeg skulle spise. Influensa? Neida, det er vanlig med slike dager når man har ME, ikke “passer seg”, gjør mer enn det som er tålegrensa, og ikke lytter til kroppen eller skjønner hvordan det ender ut fra tidligere erfaringer.

Da blir jeg litt som denne busken med visne blader over. Står der bare, ganske vissen, prøver å opprettholde det som en gang var i full blomst, men nå ikke lever like fullt. Jeg føler meg forkommen og lurer på om det virkelig kommer en ny vår, med nye muligheter. Innerst inne vet jeg at det gjør det.

Dagen i dag, søndag, våknet jeg påny med en følelse av å være tom for energi i kroppsmaskineriet. Jeg har ikke begynt å ta lading enda, men det vil komme. Nye muligheter vil dukke opp. Kanskje må jeg tenke at “alle gode ting er én”, og “alle gode ting er to” dersom jeg har fått ladet riktig mye over tid.

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

16 kommentarer
    1. Huff, da vet du hva du har å gjøre kommende uke. 😳❤️
      Leit at det skal så lite til, men når kroppen ikke tar til seg lading, da går det bare ikke.
      God klem 🥰

      1. Det er så vanskelig å innse at jeg ikke klarer så mye som jeg vil. Må nok skjerpe meg, og lade dobblt så mye som jeg tror jeg trenger! Returklem ❤️

    2. Ja det er kjennbart… når man tar i litt for mye… så får man det igjen på det viset…. :-/
      Håper mandagen og den nye uka blir mye mye bedre for deg <3 klems

      1. Du kjenner nok også til problemet at viljen vil mer enn kroppen vil. Mandagen har vært busy, med jobbing med å få i orden hotellbooking for bloggtreffet, men veldig tilfredsstillende 🤗 Klem til deg 🥰

    3. Når man har sånne dager, er det ikke så mye annet å gjøre enn å legge seg på lading. Det er da man skulle kunne koble seg i veggen å så er man ferdig ladet og fin form igjen etter 2 timer. Håper mandagen din blir god, masse klemmer 🤗

      1. Det er sant. Lading er det eneste som hjelper. Helst flatt ut og med lukkede øyne, evt med ei lydbok på øret for å koble ut alt annet 😊 Tenk så flott det hadde vært om man enkelt kunne få tilført lading slik som elbilene gjør! 😀 Mandagen min har vært fin og givende, etter at jeg kom i mål med hotellbookingen for vårens bloggtreff. Klem til deg 🤗

      1. Energien begynte å komme tilbake, men så forsvant alt igjen… Og enda litt mer. Men jeg kommer meg igjen 😊 Klemmer til deg 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg