Feiring av sukkerstopp

Superwoman flytter skiltet bort fra parkeringsplassen hvor vi ville parkere. Noen hadde kjørt ned skiltet.

Nå har vi vært skikkelig flinke lenge, både Grethe og jeg! Jeg har holdt meg unna sukker i over en måned, og Grethe sluttet også å spise sukker lenge før hun kom på besøk til meg her i Spania. Derfor fant jeg ut at jeg ville invitere henne med til Dame Chocolate på churros som en feiring av sukkerstopp. Det høres kanskje ikke så lurt ut å “sprekke” når vi først har vært flinke lenge, men dette var en kalkulert sprekk. De siste to dagene har vi klart oss uten sukker igjen, og er nesten like glade og minst like fornøyde. 

På bildene på vei til churros-baren ser du hvor glade og fornøyde vi er. Grethe hadde aldri spist churros tidligere, men selv om hun nå også er bitt av basillen, blir nok ikke churros til frokost en tradisjon. Vanligvis spiser vi salat, yoghurt, korn og smoothie. På det øverste bildet viser Grethe sin styrke, både muskler og viljestyrke.

Grethe har forresten gjentatte ganger vist muskler inne i leiligheten min siden hun kom på besøk. Hun traver ned til stranda og opp hit igjen hver dag, mens jeg hviler mye. Nå har den snille venninna mi også funnet frem noen reservemuskler. Skrubbet gulv på badet og vasket vinduer. Aldri har vinduene vært renere! 

Grethe la merke til et skilt på den andre siden av gata med planer for utbygging. Yrkesskade, hi-hi!
Venninner siden 1987, Grethe og jeg
Nå blir det churros på damene, og vi smiler om kapp.

På bildene over ser du to blide damer som gleder seg til churros, og nedenfor er “etargildet” dokumentert! 

Churros med nutella-dipp, kaffe og te.

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

6 kommentarer
      1. Ganske vanskelig, faktisk, siden det er sukker i veldig mye man ikke tenker det skal være sukker i. Men alt blir rutiner, hihi 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg