Fin skrekkfilmsetting

Gravsteder bak kirka

I går skrev jeg om den lille landsbyen Rathowen som ligger på landsbygda i Irland. Da vi ruslet et par hundre meter ned hovedgata, la vi merke til ei stor steinkirke et par steinkast unna. Dit ville jeg! Beina bar meg lydig bortover stien, og Bjørn fulgte på.

Jeg ser for meg at dette ville vært en fin setting for en skrekkfilm. Både området, omkringliggende bygninger, miljøet og atmosfæren ville vært helt perfekt. Jada, innrømmer at jeg kan ha litt i overkant vill fantasi innimellom. Men synes ikke du også at den gamle steinkirka beliggende i et ganske uvirkelig og forlatt landskap, var spennende og litt spøkelsesaktig. Hele området fremstod som temmelig mystisk, gåtefullt, skummelt, merkelig uforklarlig og fullt av hemmeligheter fra tidligere tider. Hadde dette vært sent på kvelden, ville jeg sikkert tatt beina på nakken om noen hadde sagt “bø”. Jeg ser for meg at dette må være det perfekte sted å sette seg ned for å skrive spøkelseshistorier, om ikke annet! 😀

No shooting!
Ut på tur = Aldri sur
Ingen vei, bare en sti bort til kirka
Kommer vi oss inn gjerdet, tro?
Velkommen til en skummel kirke i Rathowen!
Kirka i Rathowen

Det var ingen kjørevei bort til kirka. Bare en smal traktorsti. Vi fikk åpnet grinda med et knirk, klatret over noen gresstuster og mellom noen gamle steinstøtter. Det var ikke så mange gravsteiner, kanskje 20 i alt. Sannsynligvis familiegraver. De store kirkegårdene ligger ofte et godt stykke unna kirkene i Irland. 

Kanskje sitte her og skrive manus til en skrekkfilm?

Liker du å lage skrekkelig skumle historier? Kunne du ha laget manus for en skrekkfilm ut fra noen av bildene og stemningen disse bildene skaper hos deg? På bildet under ser jeg skrekkelig sliten ut, som om jeg skulle vært våken og gjemt meg for zombier og andre nifse vesener ei skrekkelig skummel natt. 😄

Skrekkelig sliten Kari utenfor den skumle steinkirka

 

Hvis du ikke leste det forrige innlegget jeg skrev om Rathowen, kan du lese det her: Hva har Rathowen å by på? 

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

18 kommentarer
    1. Hihi, ja der var det skummelt – ingen tvil! Jeg er en sånn redd type som ikke leser krim, og som har pute foran øynene når jeg ser på skumle ting på tv, så…. niks – ikke for meg 🙂

      1. Jeg var tiltrukket av skumle ting da jeg var ung, men hopper over mye skummelt nå. Det er liksom litt bortkastet tid 😀 Hihi, klarer å se deg for meg med pute foran øynene, ja 😉

      1. Det lille stedet Rathowen ble straks litt skumlere i dette området. Skal ikke mye fantasi til for å se for seg kirka i nattemørket 😀

    2. Jeg er helt enig!
      Best i dagslys dette stedet, ja.😱
      Her er det jo perfekt for innspilling av skrekkfilm.👌🏻

      1. Absolutt minst skummelt i dagslyset, ja. Da jeg var ung hadde jeg kanskje dratt dit i mørket, bare for å utfordre egen redsel, eller for å overbevise meg selv om at jeg var tøff nok til å tåle dette skumle stedet… 😱

    3. Litt sånn Draculastemning synes jeg. På kveldstid må det være ganske skummelt.
      Virker som hele stedet er forlatt. Kanskje det er skjedd noe der?
      Du må skrive en spennende historie Kari!

      1. Haha, ja, kan godt se for meg Dracula som stiger frem mellom noen av gravstedene i nattemørket… 😱 Aner ikke om kirka og stedet er forlatt. Vi så ingen mennesker der… Tja, da må jeg tilbake og sette meg ved kirka for å se om inspirasjonen til en skrekkhistorie dukker opp, da 😉

    4. Syntes ikke det så skummelt ut i det hele tatt jeg, mer spennende og jeg fikk lyst til å gå på oppdagelsesferd. Jeg elsker å gå rundt på gravlund, spesielt når det begynner å bli litt mørkt.. Har lest de andre innleggene fra Irland også, men har ikke kommentert. Ha en fortsatt fin torsdag, klems 🤗

      1. Du har rett i at det var veldig spennende der! Nå i ettertid har jeg tenkt at jeg burde sett meg litt mer om, og tatt mange flere bilder også 🤗 Kanskje var jeg den eneste zombien i mils omkrets selv, hihi 😉 Koslig at du har vært innom og lest, og man må jo ikke etterlate seg “spor” hver gang 😉 Returklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg