Flytur med krystallsyke og utsikt

Landing i Malaga

 

Der var ikke noe problem å være på flytur med krystallsyke. Jeg var ikke mer svimmel oppe i lufta enn nede på bakken. Etter legens anbefaling hadde jeg tatt en dose kraftig nesespray i hvert nesebor før avreise. Av den typen som skyller helt opp i bihulene med plutselig og brutal kraft. Jeg klarte ikke å avpasse dosen, og det sprutet over hele vasken på badet før jeg fikk stoppet trykket på sprutinga. Hele ansiktet ble dekt av nesespray, og en håndduk ble min redning. Men bihulene ble i alle fall fylt, tømt, og åpnet, og trykket i hodet ble også mindre.

Jeg ankom flyplassen med åpne bihuler og en stor koffert, heretter kalt Hjalmar. Hjalmar var spent på flyturen. Hadde ikke fått vært med på tur på flere år, siden det vanligvis er hattehyllekofferten som får bli med. Hjalmar ble fornærmet da han ble tagget og sendt avgårde på bag drop via rullebånd. Det betydde at han hverken fikk luftet seg i security eller vært med på sminkeopplæring på tax free. Dessuten fikk han ikke være med på kaféen til tantebarnet mitt. Det var forsåvidt litt trist for meg også, som måtte drikke teen min uten selskap.

 

Bag drop

 

Tax Free og kafétur

 

Det verste var imidlertid at Hjalmar ikke fikk noen utsikt på flyet. Mens jeg hadde en flott vindusplass i kabinen, ble Hjalmar stuvet inn sammen med mange andre kofferter i bagasjeavdelingen under flyet, uten mulighet for å gløtte ut og få med seg den fantastiske utsikten. Noen av de andre koffertene var dessuten både skitne og illeluktende. I tillegg var det kaldt og bråkete der nede.

 

 

Jeg ante ingenting om Hjalmars frustrasjoner. Hadde det komfortabelt, slappet for det meste av med lukkede øyne og støydempende headset. Men jeg skal love deg jeg fikk høre noen doser kjefting fra Hjalmar etter landing. Du skal få høre om Hjalmars ankomst i Spania i neste blogginnlegg, senere i dag. Nå skal jeg ut og hilse på sola. 🌞

 

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 😊

 

12 kommentarer
    1. Å der fikk jeg svar på det jeg lurte på i går, du var på veg og har ankommet varmere breddegrader 🥰 Stakkar Hjalmar, du får vise han litt omsorg og kanskje de fine bildene du har tatt på turen, så blir han nok i bedre humør 😉 Ønsker deg en superfin søndag, klem 🤗

      1. Hihi, ja, har ligget litt etter med å svare på kommentarer. Men ditt detektivarbeid førte frem, og jeg er altså i Spania 😀 Har ikke tenkt på at jeg burde vise Hjalmar bildene fra turen, men det skal jeg sannelig gjøre! 🤗 Søndagen ble fin. Ha en superfin mandag! Returklem 🥰

    2. great that you have arrived safe and well in sunny Spain, with some nice chanel duty free I see with your cup of tea 😃 enjoy the sunny days and the lovely heat will have healing powers for you 🤗 great views too from the plane

      1. Thanks, I really enjoyed the view from the plane. Thee pictures came out quite nice as well as there were no finger marks on the windows 😀 Yes, and the Chanel products are supposed to make me pretty 😉 I will enjoy and I will make sure to send some healing powers from the sun your way to make you feel good as well 🤗

    3. Så glad det gikk fint å fly for deg. Men stakkars Hjalmar. Han fikk det ikke videre trivelig, men jeg håper han finner glede i sola de neste dagene da. Han blir vel ikke dyttet inn i et skap nå?????? Nyt dagene så best du kan. God ferie!

      1. Det gikk overraskende bra å fly, heldigvis 🙂 Hjalmar hadde det ikke like komfortabelt, og jeg syntes litt synd på han underveis. Nå har han det imidlertid storveis. Er ikke dyttet inn i noe skap, nei. Har fått utsiktsplass ved terassedøra på soverommet, og der oppleveer han både deilig sol og skygge i løpet av dagen 😀 Tusen takk! 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg