Forsinket bloggtreff

To fininger

Jeg hadde ingen verdens planer i helga. Skulle bare ligge på lading. Men hadde et mulig, bittelite, forsinket bloggtreff på gang, siden Livetmedvesla skulle på besøk til Bartebyen. Hun booket meg inn, og på 1-2-3 var jeg ute av joggebuksene og inne i et mer passende kaféantrekk. Juhu! 

Denne flotte dama hadde meldt seg på bloggtreffet i Trondheim i juni i fjor, men dessverre stakk helsa noen kjepper i hjulene for henne, og hun måtte bli igjen hjemme i Bodø. Når hun nå er her, og til og med er frisk som en (nordnorsk) fisk, var det duket for et møte. Vi hadde aldri møtt hverandre før, men det føltes som å møte ei god, gammel venninne. Vi startet med gedigen bamseklem, og skiltes med en minst like stor bamseklem, og innimellom gikk praten uten stopp. Bare avbrutt av påfyll i disken på kaféen Snurr. Førr ei dame! 

Vi møttes på (en) Snurr

Noen ganger er livet så utrolig godt, herlig, fritt og givende! De beste øyeblikkene kan man ha sammen med mennesker som gir ekstra påfyll i hverdagen. Slik jeg opplevde vårt møte. I det siste har jeg reflektert litt over min egen humor, som kan være annerledes enn andres humor. Den er ikke helt “trøndersk”, og jeg har lurt på om dette skyldes “ballasten” jeg har fått med meg etter å ha bodd åtte år i Bodø i oppveksten, at nordnorsk humor kan ha satt seg i cellene i kroppen min. Nå er jeg sikker, og det må være sånn det henger sammen. Det samme gjelder en noe “lettere” mentalitet enn det som er vanlig for trøndere. 

Tusen takk for en hyggelig, trivelig koselig stund, samt gode samtaler, Livetmedvesla! Jeg gleder meg til neste gang! Veldig fint å få møte den flotte dattera di, “Snuppa”, også!

Vi fant en benk inne i en hytte laget i forbindelse med ski-VM i Trondheim 2025, men rakk aldri å sette oss ned før bildet ble knipset.

Livetmedvesla kom meg forresten i forkjøpet og skrev et veldig hyggelig blogginnlegg om treffet vårt før jeg rakk å gni søvnen ut av øynene i dag. Du finner det HER.

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

19 kommentarer

Siste innlegg