Første bloggsamarbeid

Toget går nå (Foto: Kari Engesvik)

I dag har jeg avtalt mitt første bloggsamarbeid her på blogg.no. Jeg fikk et hyggelig tilbud fra et foretak, og har nå forhandlet meg frem til en avtale med dem. Min gevinst er ikke så stor, men jeg synes det er stor stas å få denne muligheten. Og spesielt siden dette skjedde bare tre dager etter at jeg gjenoppstod som blogger på blogg.no. Skal innrømme at jeg er litt stolt.

Jeg ville aldri inngått samarbeid med noen om å reklamere for noe jeg ikke “går god for”. Hvis jeg skal snakke pent om produkter, må det være fordi jeg liker dem. Dessuten helst bruke eller ønske meg produktene selv. Noe annet tenker jeg er meninsgløst og ukorrekt. Hvem og hva dette er, får du vite om noen dager.

Imidlertid er jeg helt fersk i dette med å ha reklame i bloggen. Har oppnådd fordeler og gaver fra folk jeg kjenner eller har kontakt med, mot å skrive om deres tjenester, men aldri tidligere hatt samarbeid med foretak eller bedrifter som har tatt direkte kontakt med meg. Dette blir en ny arena å bli kjent med. Jeg tar gjerne imot tips og triks, om du har noen.

Link til innlegget om gjenoppstandelsen finner du HER.

17 kommentarer
    1. For ti år siden hadde jeg et samarbeid med nettsiden Superkul, brukte selv å kjøpe klær der, men samarbeidet ble kortvarig, de utviste dårligere og dårligere kundeservice, det ville jeg ikke stå inne ved. De eksisterer enda i dag, men har bare tull og tøys. Selv har jeg aldri mer samarbeidet med noen, og jeg klikker ikke på innlegg merket med reklame. Synes det er nok av denslags på internettet. Gleder meg til å se bloggen din utvikle seg da 👍🏾

      1. Takk for at du deler og forteller om dine erfaringer! Setter pris på å høre din mening 👍🏾 (Nå har jeg også fått mørkebrun tommeltott). Veldig bra at det er sånn at innlegg med reklame må merkes, synes jeg. Tusen takk for at du stikker innom hos meg. 🙂

    2. Lykke til med reklamesamarbeidet. Håper det svarer til forventningene ❤
      Men mest av alt, kos deg med bloggingen, ikke la det bli en jobb som må gjøres 😉

      1. Bloggen først! Selvsagt! Og jeg liker jo godt å skrive 😀 Men minn meg gjerne på det om jeg går meg vill 🤗 Tusen takk, Eva! 🥰

    3. Først, velkommen hit :). Artig å se hva du skal framsnakke. Fikk en forespørsel for en liten tid tilbake jeg også. Jeg har ikke svart mer, vet ikke riktig hva jeg skal gå for – men får ta en ordentlig kikk og gi et ordentlig svar tilbake. Lykke til med ditt opplegg :).

      1. Tusen takk, Ingvild! 😀 Jeg synes det er spennende å få en henvendelse etter så kort tid på ny bloggplattform. Er litt beæret 🤗 Det er ikke noe voldsomt, men det er i alle fall en fin utfordring. Blir interessant å høre om forespørselen som du fikk, fører frem til noe også 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg