Fredagsmarked i Arroyo

 

Søster, mamma og jeg på marked i Arroyo

Siden de to gjestene mine her i Spania sutret litt for at de ikke hadde fått brukt nok penger i løpet av uka, tok jeg dem med på fredagsmarked i Arroyo i formiddag. Det er en kort kjøretur unna, med mange muligheter for å få kvittet seg med noen euro.

Sommerfuglene skal være med hjem!

 

Søster fant det hun hadde planlagt å kjøpe ganske fort, og fant seg deretter en skyggefull plass å sitte ved begynnelsen av markedsplassen. Heten var visstnok for voldsom til at det var aktuelt for henne å gå lengre. Men mora mi hadde ikke tenkt å gi seg så fort, og jeg ble med henne på en runde, slik at hun fikk fylt opp noen poser med sommerklær og annet dill og dall. Hun storkoste seg, fant mye spennende, og svarte på norsk når spanjolene snakket til henne på spansk eller engelsk.

 

Tja, hvor går vi nå?
Massevis av fargerik keramikk på markedet
Jeg stod og vurderte å kjøpe sola, men så kom det en annen og snappet den…
Skjerfselgeren demonstrerer bruk av skjerfene/dukene/pleddene
En av buksene mamma kjøpte

Da vi kom tilbake til leiligheten igjen, hadde mamma moteoppvisning med de nyinnkjøpte sommerklærne sine, og deretter ble det siesta på oss alle tre. Tove ute i solsenga, mamma på sofaen, og jeg i senga. Siesta er en fin tradisjon, synes jeg. En hvilepause fra alt for å lade batteriene gjør godt.

 

Fredagsmarkedet i Arroyo

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

10 kommentarer
      1. Hehe 😀 Det kan være ganske mange folk på dette markedet, så trikset er å komme før det blir for fullt. Ja, siesta er nok enda viktigere i varmen 😉

      1. Haha, ja, fantastisk mye “shopping snacks” på markedet. Ekstra mye i forhold til hva jeg har sett der før, faktisk 😀 Returklem 🥰

    1. Lovely to get out for some retail therapy at the fabulous Spanish markets 🤗 I hear the temperature is about to soar in Spain 42 degrees, hot 🥵

      1. Retail therapy… Hahaha, great description! I’ve heard it’s been the hottest May month in Spain for years… Temperatures only reached 32 degrees on our balcony though 😊

    2. Det så ut som et spennende marked. Tror jeg også hadde satt meg i skyggen 😀 Liker dårlig hvis det blir FOR varmt 😛 Og ligge rett ut i varmen orker jeg i alle fall ikke… Kos deg med søster og mor <3

      1. Det var mye fint og mye spennende på markedet her, ja. Det var litt mindre spennende under koronaen, men nå hadde det tatt seg opp skikkelig! Det kan være heftig å rusle rundt på et marked om det er for varmt, ja, og søsters ble skikkelig overopphetet, flere ganger. Jeg elsker varmen, men alt med måte… 😛 Vi koste oss masse, takk-takk 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg