Gårdsbursdag

 

God plass for parkering på gården

 

Dagen var fin og samboeren min og jeg plukket opp min eldste datter og kjæresten i byen før vi snudde bilen og våre fire neser mot gårdsbursdag. Vi var de siste som kom, men fortsatt var det god plass på gårdsplassen. 

Det var duket for bursdagsfeiring for mora mi, som nettopp har fylt 75 år. Gårdsfruen, av mange kalt Mimmi, og bonden storkoste seg med å ha alle oss i familien innomhus, og sannelig var dagen så fin at det gikk an å kose seg med kaker utendørs også.

 

Peder (bonden sjøl) og Mimmi

 

Småfuglene hadde det fint i fuglehuset og på fuglemateren, men av en eller annen merkelig grunn forsvant de fleste da jeg kom for å ta bilde av dem.

 

Litt luksus for fuglene

 

Marve, som er en av min nieses to små hunder, hadde ikke noe imot å få kos og oppmerksomhet. Han var så utrolig liten, søt, god og og varm. Til tross for sine unge alder (tre måneder) visste han godt hva han skulle gjøre for å smugle til seg en godbit. 

Lille Marve og jeg

Dette nyfødte, svarte jentelammet på bildet under fikk mye oppmerksomhet, siden hun er den eneste svarte av lammene som er født hittil. Hun hadde også den skarpeste stemmen i fjøset!

Det svarte jentelammet fikk mye oppmerksomhet
Fornøyde sauer og lam
Disse tre søtingene ble født for ca tre uker siden

 

Vi la inn en tur i fjøset rett før vi skulle kjøre hjem. Etter mat, kaker og trivsel. Fjøslukt setter seg raskt i kjærne, og det er litt greit å ikke dra med seg fjøslukta rundt for lenge. De andre tre ble bare en kort stund inne i fjøset, mens nesen og kjolen min måtte tåle litt mer. Det var nemlig lamming på gang. Jeg fikk med meg begynnelsen, men måtte dra før det satte i gang skikkelig, siden jeg allerede hadde brukt opp tida mi.

Jeg har for vane å avtale med meg selv hvor lenge jeg skal være på besøk, på kafé, osv. sånn at jeg ikke overdriver aktivitet eller er sosial for lenge. Det er for å unngå å bli dårligere (PEM). Det gikk ganske bra i går, og om kroppen tar nok lading i dag, blir det kanskje en kinotur med kjæresten i kveld. Det er mange år siden sist. 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link

12 kommentarer
    1. Så rart, jeg kommenterte og så kom det bort. Men iallefall, det så ut som en hyggelig feiring. Tror du er litt lik moren din. Veldige nydelige dyr, både valp og lam. Fjøslukt kan være gjennomtrengende. Håper du har en fin søndag og at alle kom seg vel hjem :). <3

      1. Bra du kommenterte på nytt, for den første forsvant visst i intet 😀 Haha, kan godt hende jeg er litt lik moren min, ja. Søndagen er rolig og fin, og kino er utsatt til i morgen. 🙂 Håper du også har en solrik søndag! 🥰

    2. Sååå koselig med gårdsbursdagen og lammene er jo bare nydelige.🥰Valpen var jo også kjempesøt.🤩Høres ut som en nydelig søndag.☀️

      1. Ja, lammene er så søte, snille og uskyldige 🥰 Valpen er søt, ja, men ikke la deg lure, for han kan være en råtass, hihi 😊 Dette var i går, og det glemte jeg kanskje å skrive, men dagen i dag (søndag) har også vært solrik og fin ☀️

    3. Lovely pics Kari, and all those lovely sheep, they look so happy 😊 farm life is hard work but rewarding and your mum is blooming in her 75th year 😉 ‘Im sure she enjoyed her birthday party with all the family to help her celebrate 🤗

      1. Thanks, Mary. Yes, the sheep on this farm have a good life 😊 I will let my mum know you said that. I’m sure it will make her feel superior, hihi 😀 She really enjoyed having her family there and soon she will become a great grandmother even!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg