Gaver i stedet for blomster

Varmende gaver

Vær så god, dette får du i stedet for blomster, sa Astrid da hun kom inn døra. Vi hadde lenge planlagt at hun skulle komme på besøk, men var avhengige av at formen skulle klaffe for oss begge, i tillegg til at fru korona måtte ligge lavt i terrenget. Jeg hadde ikke forventet at Astrid tok med noe i det hele tatt, og i alle fall ikke slike flotte gaver!

Dette er det andre paret tøfler hun har heklet til meg. De første var så gjennomhullede av slitasje at jeg til slutt måtte kassere dem. Astrid hadde til og med husket at jeg ikke likte blå så godt, og laget en lilla kant øverst. I tillegg fikk jeg et nydelig, hjemmestrikket pledd i jordfarger. Det er både stretchy og deilig å ha på og godt å ta på. Først og fremst når jeg ligger eller sitter i sofaen, for da kan jeg være varm og kald om hverandre. Dette lette pleddet er enkelt å slenge av og på. Da jeg skulle sette meg ved spisebordet på kvelden, ble pleddet med dit også, siden jeg fant ut at det i tillegg kan brukes som sjal eller poncho. 

Pledd, sjal og poncho i ett

Har du også slike snille og omtenksomme venner? Jeg setter faktisk mer pris på noe som kan brukes enn blomster. Er vel mer praktisk enn romantisk, hehe. Er du en praktiker eller romantiker, eller kanskje begge deler?

Rampenissenen og Astrid

Siden det straks er 1. desember fikk rampenissene komme ut og hilse på Astrid. De har lystret ordre og  holdt seg på gjesterommet siden de flyttet inn. Men siden de har vært så flinke til å høre etter, har jeg flyttet dem til stua fra i dag. Slik at de kan bli skikkelig husvarme… Jeg har en førutfølelse av at de allerede har begynt å pønske ut rampestreker!  😀

Rampenissene pønsker på noe

 

22 kommentarer
    1. Takk for hyggelige timer hos deg Kari!
      Tenk at det endelig klaffet for oss begge!
      Håper både tøfler og pledd holder deg varm, og så møtes vi kanskje på tirsdag?
      Ha ei fortsatt fin og avslappende uke. Det trenger vi vel begge etter all jabbinga igår! 😍😍

      1. Atter en gang tusen takk for det flotte pleddet og de kule ulltøflene, Astrid! 😍 Det var kjempehyggelig og koselig å skravles igjen, men vi er ikke flinke nok til å sette på alarm for når “tiden er ute”, hahaha 😉 Satser på treff på tirsdag, ja, og kanksje får rampenissene bli med også. Er usikker på om det er trygd å la dem være alene hjemme… 😀

      1. Ja, det ene utelukker ikke det andre 😉 Artig med nisser. Jeg har ikke fått hentet juleting fra boden enda, men kanskje kommer det flere av disse skapningene inn hos oss også etter hvert 😀

    2. Så utrolig koselig med slike besøk! Hjemmelaget, og bare til deg❤ omtenksomt og supert! Tenker Rampenissen ligger i hardtrening… hører at mine også begynner å romstere her… god klem!

      1. Ja, superkoselig med besøk. Og veldig avslappende og hyggelig å møtes hjemme. Tøflene og pleddet følger meg overalt 😀 Oh, yes, rampenissene har rottet seg sammen og jeg tror de legger planer “as we speak”. De er allerede langt nede i bøttene sine med nissevin, og lurer på hvordan det går med slektningene sine i Bodø! 😉 😊💖

        1. 👍😀 Har ikke glemt tøfler til deg jeg heller, må bare få energien igjen. Og nå har Olav oppdaget at tøflene jeg strikker er gode og varme, så han vil også ha et par her i byen.☺

          1. Det har absolutt ingen hast, snille du. Nå har jeg jo, og forhåpentligvis holder de ei stund 🙂 Så artig at Olav også vil ha! 😀

      1. Ble kjent med en slik Bodø-nisse i fjor jeg, og siden da har jeg ønsket meg en. Ante jo ikke at jeg skulle få et tvillingpar i hus! 😀 Ja, hun er snill og trivelig 🥰

      1. Så artig at du også har et sånt teppe! Jepp, dette var gaver etter min smak. Søstera mi fikk et lignende i 50årsgave, og da tenkte jeg at det hadde vært kjekt å hatt. Astrid må ha lest tankene mine 😀

    3. Ååå, for noen fantastiske gaver, og ja mye bedre enn blomster. Disse gavene varer jo også mye lenger 🥰 Sjalet ser ut til å være strikket av pleddgarn, som jeg også har laget både pledd og sjal av.

      1. Ja, disse gavene varer leeenge, og varmer mye mer en blomster 🙂 Jeg vet ikke hva slags garn det er strikket av, men det er i alle fall deilig, og litt godt å klemme mellom tommelen og pekefingeren, på en måte 😀

    4. Så herlig med slike venner <3 Og jeg er også heldig og har ei slik venninne som slår til med gode hjemmelagde plagg <3

      Så er det 1. desember! Lag deg en fin fin onsdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg