God jul i stua!

God jul i stua
– for det er vel der du er akkurat nå?

Det ble jul i år også! Vi fikk vaska litt, pyntet stua med juletre, lys og nisser, og ganske mange nisser ellers også. For første gang på flere år har jeg dessuten bakt. Det ble gløggostekake og kransekakepinnser etter oppskrifter fra Strikkekjerring og juleis etter oppskrift fra Nathless. Men det aller viktigste er at jeg har jentene mine her hos meg. De er voksne nå, men er fortsatt annethvert år hos meg og hos faren. Sønnen til samboeren min feirer også med oss i år, så vi er en fin gjeng. I tillegg har vi en julekatt på juleferie her i noen dager.

Det dekkes på til lille julaften

Jula startet i går kveld. Tradisjonen tro med gløgg, makaronisalat, kaker og masse annet godt. Tidligere år har jeg alltid invitert storfamilien denne dagen, og vi har vært 12 – 18 til bords. Nå er imidlertid forutsetningene annerledes, med både mindre energi og mindre plass, men med seks til bords var det minst like koselig! 

Julestrømpen til bonussønnen bevoktes av en tiger
Nissen hadde fylt opp julestrømpene til døtrene mine også

Nå gleder jeg meg til resten av jula, trivsel og kos med de nærmeste, masse godt å spise, og enda mer hygge! ❤️

Ønsker alle dem jeg kjenner, nære og fjerne, og alle dem jeg ikke kjenner, ei riktig god jul! 😊🧑‍🎄🎄

 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på 
Instagram (story)

12 kommentarer
    1. Koselige juletradisjoner og flotte julestrømper.🎄🎅🏻🌟🎁
      Hyggelig å høre at dere er så mange samlet.
      Ønsker deg og dine en magisk og nydelig julefeiring!🎄🎅🏻🌟🎁

    2. Ønsker deg en fortsatt fin julefeiring 🤗
      Selv i min alder har jeg julestrømpe i form av Scoobi doo, og den er fylt med godsaker som skal få ligge litt til. Klems 🤗

      1. Så koselig å høre at du også fortsatt har julestrømpe! 🤗 Samboeren min har kjøpt så mye julegodteri til meg at det ikke ble plass til alt i min julestrømpe, hihi. Men har fått spist unna litt nå, da 😀 Fortsatt god jul til deg, og juleklem tilbake 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg