Godt, hjemmelaget tacokrydder

Hjemmelaget tacokrydder

 

Blir det vafler eller taco til kvelds på den store vaffeldagen?

Nylig postet bloggeren morsmiddag en oppskrift på hjemmelaget tacokrydder. Jeg har lenge tenkt å dele vår oppskrift på et godt, hjemmelaget tacokrydder også, og nå fikk jeg et hint om at det var på tide å gjøre dette. So, here we go!

Denne oppskriften, som Bjørn og jeg bruker, er uten løk og hvitløk. Ferdigmixer inneholder alltid løk, hvitløk, eller begge deler. Jeg tåler ikke løk og hvitløk, så vi bruker alltid denne hjemmelagede oppskriften til fredagstacoen. Den er selvsagt like populær for de som tåler løk og hvitløk!

 

Kari og Bjørns tacokrydder:
2 ss paprika
2 ss korianderfrø
2 ss spisskummen
1 ss oregano
1 ss salt
2 ss fennikelfrø – knuses i morter

Dette er nok tacokrydder til ca 600 gram kjøttdeig. I tillegg trenger du en hermetikkboks med hakkede tomater.

 

Fremgangsmåte:
Lag ferdig krydderblandingen. Steik kjøttdeigen, ha oppi så mye av det hjemmelagede tacokrydderet ditt som du vil, og tøm i tillegg oppi hakkede tomater. Surr og snurr en liten stund.

 

Fennikelfrø knuses i morter

 

Det er ikke alle matbutikker som selger fennikelfrø. Vi pleier å kjøpe store poser med krydderet på innvandrerbutikk. Posen på bildet over er liten.

Lykke til med fredagstacoen! Bon appétit! 🙂 

 

Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link
Følg om du vil!
Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂 

11 kommentarer

Siste innlegg