Grünerløkka

Nå kan jeg også si at jeg har vært på Grünerløkka. Har til og med overnattet på Grünerløkka, hos dattera mi og samboeren.  De flyttet dit i sommer. Tidligere har jeg forbundet denne bydelen med Frodith, nå har jeg til og med familie der! De to unge tok meg med på en veldig fin og koselig vandretur fra øverst til nederst. Vi tok trikk opp fra der de bor, og ruslet både langs Akerselva, gjennom koselige gater og innom en trivelig fortauskafé. Tror nok jeg kan tenke meg flere turer i dette området senere. 

Ved Akerselva

Hengebro
Kunst eller søppel?

Et levende kunstverk

Det ble ganske mange skritt til sammen, og på slutten av turen kikket Stine på meg og lurte på om jeg hadde vondt i hoftene. Men det var nok mest vondt jevnt fordelt, haha. Da var det godt å krasjlande i senga hjemme hos dem etterpå.

Noen timer senere stablet jeg kroppen sammen igjen og vi dro på en restaurant dattera hadde plukket ut til oss. Den ligger ved Sofienbergparken, for de som er kjent i Oslo, og heter 200. Følte oss veldig velkommen der. Ble møtt av hyggelige servitører, med god kunnskap om både maten og drikken på menyen. Det dukket ikke opp en eneste skuffelse, bare overraskelser! For øvrig får også hunder være gjester der, og vi så tre av slaget denne kvelden.

Er du kjent på Grünerløkka i Oslo?

Nå er jeg på toget på vei hjem til Trondheim. Det ble mange fine opplevelser til minneboka i løpet av helga, og det som sitter igjen som det fineste, er nok hjemmebakt pizza og brød bakt med surdeig. Dessverre glemte jeg å ta med meg matpakken med de gode surdeigsbrødskivene. 😭 Det er faktisk krise, men mest sannsynlig overlever jeg. Tusen takk for en fantastisk fin helg, Stine og Skage! 🥰

Her er innlegget om fredagens møte: Nå har hun nøklene til paradiset.

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

22 kommentarer

    1. Jeg er jo rimelig kjent 😀 Har ikke vært på den 200 ennå, men fint sted det altså? Jeg bor jo rett rundt hjørnet 😀 Løkka er HJEMME, deilig å bo her 🙂

      1. Ja, hyggelig sted og god mat 😃 PS. Se opp for kjendiser, altså andre enn oss influensere 🤗😅 Synd vi ikke fikk til å møtes, men vi tenkte i alle fall på hverandre. 🥰

    2. Å så fint at du fikk den omvisningen på fineste Løkka! Og at dere fikk med litt elvevandring😊 jeg er veldig glad i Oslo, har vært det helt siden jeg flyttet inn fra Ski i 1989 for å studere. Forsøkte å kjøpe min første leilighet på Løkka i 1996, men nådde aldri opp i budrunden mot studentene som hadde med far og tykk lommebok på visning. Så det ble Kampen på meg. Ikke verst det heller, men det syder jo på Løkka. Håper du ikke er altfor sliten i dag. Og takk for tips om 200!

      1. Ja, det ble veldig fint sammen med de unge og lovende ❤️ Har hørt mye positivt om Kampen også. Kanskje aktuelt med Løkka en annen gang? Tenkte faktisk på deg og Baltazar da jeg så hundene inne på 200 😉 Har sovet masse i natt og i dag, og må nok ha et par-tre intense ladedager nå, men sånn er det bare. 😊

    3. Så fine bilder fra Grünerløkka. Har aldri vært der, men det så jammen meg så koselig ut at jeg fikk lyst til å ta en tur. 🙂
      Takk for omvisning der. Må jo dit og treffe Frodith 😉
      Håper turen hjem går/gikk fint 🙂

      1. Takk 😊 Koselig at bildene gir deg lyst til å dra dit. Om du i tillegg møter Frodith, blir jo det en bonus! 😍 Turen hjem gikk fint, men jeg ble “usannsynlig” utmattet. Sikkert pga. mer aktivitet i helga enn normalt, mer enn selve togturen.

          1. Absolutt. Veldig koselig å være sosial, men samtidig kan det tappe for energi. Hodepine kan være en konsekvens av at man har vært mer aktiv enn det tålegrensen tillater. God klem til deg 🥰

      1. Det var en MÅ-ting for meg også 😀 Spesielt siden eldste prinsessa bor der 😍 Du kommer sikkert til å like deg ved Akerselva 😉

    4. Herlige Oslo. Var med i et kunshåndytverkutsalg på Grünerløkka i fem år, så ble rimelig godt kjent der. Så artig datter og kjæreste bor der. Min yngste med sin kjære bor lengre nede på Grønnland, skulle vært å besøkt dem… men må få litt mer energi i kroppen. Synd du glemte matpakken, men nå er du nok tilbake i Trondheim for lengst 🙂

      1. Så kult, og da er du nok godt kjent på Grünerløkka, ja 😀 Håper du får ladet batteriene dine, slik at det blir tur på deg! Drømmer fortsatt om den matpakken jeg glemte 😅

    5. Jeg har jo bodd i Oslo for sånn ca 100 år siden, men tok meg aldri tid til å bli ordentlig kjent. Ser at jeg må ta meg en tur dit igjen ☺️👍🏻

      1. Hihi, du må ha opplevd litt av hvert om du bodde i Oslo i gamle dager! 😀 Du har jo alltids muligheten til å oppleve byen slik den fremstår i dag! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg