Grusom tur for Elvis

Tog, meg, og grus

Det ble en grusom tur for Elvis. Han hadde ikke forventet at det var så mye grus på veien. Det var nemlig ganske grusløse fortau og stier da han gikk i hi for sesongen. I følgende innlegg ser du veiforholdene slik de var før vinteren gjorde sitt inntog: Siste tur for Elvis 

 

En litt for lang skrue i navlehøyde får duge som reparasjon

 

Grusvei på betongdekket utenfor hjemmet vårt

 

Både fartsdump og grus på vei ned bakken

 

Elvis ble ganske irritert på de grusomme veiene, spesielt siden det gjorde at jeg bremset en del mer enn vanlig. Det liker ikke Elvis. Han liker full fart og vind mellom hjulene. Det ble litt trasig for meg også, spesielt når Elvis ville kjøre på maxfart. Da måtte jeg holde munnen åpen, for å unngå at tennene klapret og kjakene ristet. Det blir liksom litt hompetitten med så mye grus på veien. Heldigvis er det hverken fluesesong eller humlesesong enda, for da kunne jeg fått meg en overraskelse innabords.

Hovedattraksjonen på denne turen var Ranheim stasjon. Det var temmelig mye grus der nede også. Mens vi var der, kjørte et par tog forbi. Vanligvis ser jeg disse togene fra stuevinduet mitt, og det var faktisk litt kult å se dem på nært hold og kjenne lufttrykket. Elvis ble nesten blåst overende og var helt i ekstase etter opplevelsen, så glad var han for å være så nært innpå togene. Forhåpentligvis blir han ikke så inspirert at han tar etter togene mht. fart! Det er i alle fall bra for meg at Elvis er utstyrt med bremser.

 

Spøling (spoling/spinning på bokmål) i grusen på Ranheim Stasjon

 

Elvis og jeg inspiserer grusen på Ranheim Stasjon

 

Noen er plutselig mer opptatt av tog enn grus

 

Etter en time ute på tur, travet vi lykkelig mot døra hjemme. Rakk det akkurat før det begynte å regne. Nå blir det visstnok regn i noen dager fremover, så det var bra det ble en tur på oss mens været var bra. Men hvor var husnøkkelen? Oi, den stod i døra, ja, men i den døra som tilhører leiligheten vår. Ikke i selve ytterdøra, som er felles for naboene her. Jeg ble forventningsfull da jeg så en vaktmester utenfor, men han var visstnok bare vaktmester for porten. Stod ved siden av den og kikket på. Minte meg litt om filmer fra gamledager, der ungene satt på porten og åpnet for “ferdefolk” som skulle forbi.

Denne vaktmesteren var selvsagt ganske unyttig for meg, så jeg begynte å ringe på hos naboene. Den tredje var hjemme, åpnet og slapp meg inn i gangen. Heldigvis hadde jeg glemt nøkkelknippet i døra og ikke mistet det på veien. Men Jeg måtte skjenne litt på Elvis, som absolutt ville ha et bilde av seg selv foran døra med den nye skruen i navlehøyde i det vi skulle dra. Jeg ble distrahert, og glemte derfor å låse døra og ta med nøklene.

Som du ser av bildene, var det en del grus rundt omkring, men det var uansett en fin tur. Jeg har noen mindre grusomme bilder fra turen vår også. Det kan hende at de dukker opp i bloggen i morgen. Nå er det hviletid, og dessuten kan det være greit å spare noe til i morgen også!

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂 

Elvis på grusvei med grus
19 kommentarer
    1. Du og Elvis altså. Det blir nok mange turer på dere fremover. Og Elvis kan være grei å skylde på når du neste gang glemmer noe viktig.
      Jeg synes du er modig som tørr å farte rundt på en slik sykkel.

      1. Ja, vi er et bra team, shø 😀 Elvis er super, og om formen er litt mindre grei, har jeg Elvira i tillegg. Det var faktisk en veldig god idé å skylde på Elvis om jeg glemmer noe! Det blir omtrent som å skylde på hunden når man har sluppet en fis 😁 Jeg kan bli ganske modig når noe er moro 😀

    2. Hehe, artig innlegg om Elvis, grus og glemte nøkler. 😄
      Jeg synes også det er greit å ha noen å skylde på når jeg glemmer ting 😁😂❤
      Olav snakket i dag og at jeg skulle hatt en Elvis, men vet ikke om jeg tør 😳☺️

      1. Artig at du synes det, hihi 😁 Kanskje Olav synes du burde hatt en Elvis å skylde på sånn at du ikke skylder på han? 😳😉😂 Du tør hvis du bestemmer deg for det, tror jeg 😉

    3. Nei dette var ikke noe føre for Elvis!
      Det er vel ikke lenge før de har børstet bort grusen? eller… 🙂

      Lag deg en fin fin torsdag 🙂

    4. Skjønner Elvis godt jeg, for løs grus under hjulene er ikke fordelaktig. Det blir nok bedre når disse med koster har vært ute, og etter som jeg forstår er det rett rundt hjørnet. I alle fall her i Oslo 😉

      1. Jeg tror Elvis høster mye forståelse for ulempene med løs grus under hjulene 😁 Ja, det blir flott når disse med koster har vært ute. Så lite jobb som brøytebilene har hatt i det siste, bør det være igjen litt grunker på veivedlikeholdsbudsjettet til dem i alle fall. 🙂

      1. 😍 Ja, jeg håper det blir mange av den sorten! 😂 Og om Elvis ikke kan tilfredsstille behovet for utfartsstrang, har jeg også Elvira (el-scooter) 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg