Siste tur for Elvis

Elvis og jeg i Hansbakkfjæra

Elvis hadde ikke fått så mye frisk luft de siste ukene. Siden jeg ikke hadde tatt han med på turer, hadde han bare stått i gangen og kjedet seg. Han klager aldri, men ble fryktelig glad da jeg leide han ut i høstlufta i går. I full fart bar det nedover med Elvis og meg. Vi måtte stoppe noen ganger og vente på Bjørn, for han har ikke sin egen elsparkesykkel og må bruke beina. Hvis jeg synes samboeren min trenger litt ekstra trim, trykker jeg bare fartsknappen til Elvis lenger ned, og sånn drar vi opp farten.

Hovedgrunnen til at Elvis har stått ubrukt så lenge, er dårligere form. Altså min allmenntilstand. Jeg er bittelitt bedre nå. Merket at jeg ikke trengte like lang restitusjonstid etter denne søndagsturen som etter turen for halvannen uke siden. Den turen kan du lese om her: Det du ikke ser

Kunst ved Ranheim stasjon (Foto: Kari Engesvik)

Vi svingte innom Ranheim stasjon for å se hva de styrer på med der. Har sett fra stuevinduet at gravemaskiner jobber med et eller annet. Fant ut at det er forberedelser til asfaltering. Deretter gikk turen over kirkegården, hvor veldig mange av gravstøttene hadde fått tent lys i anledning allehelgensdag. Og til sist ned til sjøen.

Bjørn
Hansbakkfjæra (Foto: Kari Engesvik)

Jeg elsker å være nede ved sjøen. Det er godt, fredfullt, fint, og jeg finner mange fine fotomotiv i Hansbakkfjæra. Elvis poserte villig og nøt muligheten til å spinne og skli litt i gresset, som var hvitt og glinsende av frosten. Det var moro for oss begge. Men kan hende ble dette siste tur for Elvis i år. Ingen av oss liker snøen så godt. Gjør du?

 

Elvis poserer (Foto: Kari Engesvik)
Elvis poserer igjen (Foto: Kari Engesvik)
10 kommentarer
      1. Tusen takk, HeidiElise 🙂 En liten febertur i kveld, etter besøk tidligere i dag, men er sikkert bedre i morgen. 🙂 God mandagskveld til deg også! 💖 Blir koselig når vi skal besøke hverandre ved min og din sjø 😀

    1. Hehe… tøff han Elvis som tør å posere og greier. Like tøff som “matmora” si😁
      Godt å høre at formen er bittelitt bedre❤
      Ønsker deg en fin dag😚

      1. Hihi, ja, Elvis er en skikkelig tøffing! 😁 Og matmor later mest som 😂 Men jeg synes vi kler hverandre. Takk-takk, veldig godt når kroppen hører etter litt 😊 God dag til deg også! 😍

    2. Lurer på hva de vil si på Kvinneguiden om en slik eksponering av sparkesykkel! 😮
      Det som legges ut, kan tross alt bli en belastning for Elvis når han blir eldre, så jeg vil på det instendigste oppfordre til å utvise varsomhet på dette området!.. 😀 😛 😀 😛 😀

      1. Åh, huff, det tenkte jeg ikke på. Så ubetenksomt av meg! Det er sant at det kan bli en belastning for Elvis senere i livet. Vi vet jo ikke hva han kommer til å tenke om en slik eksponering selv, når han blir gammel nok til å forstå… Skal ta meg i akt! 😀😛😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg