Heldag i senga / A day spent in bed

(English further down)

Dagen har vært tilbragt i senga. Hele dagen, faktisk. I gamle dager sa de at man skulle holde hviledagen hellig. Og derfor hvile på søndager, ikke jobbe. Denne uka har jeg vært ganske aktiv på modellfronten. Har hatt hele fire modelloppdrag, noe som er ganske mye for en person med ME. Nå var jo dette bare artige tulleoppdrag, som jeg hadde fått av Frodith, men energimessig likevel krevende.

Senga mi er en god ladeplass, og magnetmadrassen gjør at jeg blir mindre stiv og har mindre smerter i kroppen. Jeg har sovet mye og ellers fått servert, te, frokost, lunsj, og enda mer te på senga. Dessuten har jeg fått intimkonsert på senga. Fikk da servert både rockelåter og vuggesanger. Og akkurat nå fant jeg ut at det går an å blogge fra senga også. Snart skal jeg bevege meg over i sofaen på stua. Kveldens tv-meny består av serien “The Fall”. Det blir en passe “aktivitet” i kveld.

Du kan lese om hvordan jeg løste modellutfordringene i de fire foregående blogginnleggene:
Gul
Grønn
Rosa
Oransje

Tilbake til hvile, og grå og svart i dag / Resting in grey and black today

English:

Today I have spent the day in bed. All day in bed, in fact. In the old days they said to keep the day of rest holy. That meant no work on Sundays. This week I have been pretty busy and active as a model. All in all I have had four model assignments, which is pretty much for a person with ME. Even though they were just nonsense model assignments given to me by Frodith it was also demanding as my energy level is quite limited. But it was good fun as well!

My bed is a good resting site, and because of the magnet mattress I have less pains in my body and I don’t feel so stiff. I have slept a lot today, and I have been served tea, breakfast, lunch and yet more tea in bed. Besides, I got a concert in bed, in which I was “served” rock songs as well as lullabies. Just now I also discovered that it’s possible to blog from bed. Soon I will move to the sofa in the living room. Tonight’s TV menu consists of the series “The Fall”. That should be an appropriate “activity” for the night.

You can read about how I solved the model challenges in my previous four blog posts here:
Yellow
Green
Pink
Orange

4 kommentarer
      1. Takk, har satt på hurtiglading nå, men kjennes ut som det kan ta litt tid. Blir gjerne med på flere sprell senere 😉 Ha en fin søndags kveld, og ei god uke! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg