Hva gjør meg glad!

For en stund siden postet Hverdagsmagi et innlegg om hva som gjør henne glad, samtidig som hun utfordret andre til å gjøre det samme: Utfordring: 3 ting som gjør meg glad! Hjelpe meg, tenkte jeg, hvordan i all verden skal jeg klare å begrense meg til bare 3 ting? Det er mange ting jeg er glad for, og lista kan sikkert bli milelang! Men om jeg BARE får tre, må det oppsummeres med:

  1. At jeg er så heldig å ha mange fine folk i livet mitt, spesielt de to døtrene mine og samboeren min!
  2. At jeg har tak over hodet og mat på bordet!
  3. At muligheter er viktigere enn begrensninger!

Akkurat i dag er jeg veldig glad for at mine muligheter er større enn mine begrensninger. Om jeg hadde satt meg ned og vært frustrert over alt som blir vanskelig og begrensende på reise, heller enn å fokusere på tilrettelegging og muligheter, hadde jeg ikke vært på vei til Spania i dag.

Mulighetene som gjør at jeg kan få en lettere reise, er å ta en taxi hjemmefra direkte til flyplassen, i stedet for å ta flybuss og i tillegg gå et stykke for å komme til busstoppet. Jeg kan få assistanse (bli kjørt) på mellomlandingen i Oslo, slik at jeg slipper å gå lange avstander. Dessuten kan jeg ta taxi mellom flyplassen i Spania og leiligheten min der. Alt i alt, vil jeg spare massevis av krefter på disse mulighetene, slik at jeg kan ha litt overskudd til å dra ut og kjøpe mat på nærbutikken i kveld. Evt. kan jeg bestille matlevering på døra. I tillegg vet jeg at jeg har muligheten til å gjøre absolutt ingenting i morgen, utenom å hvile. 

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

14 kommentarer

Siste innlegg