I mål 102 uker før tida

Fra dagens toppliste på blogg.no

I dag er det to uker siden jeg kontaktet blogg.no for å få gjenåpnet bloggen min. I morgen er det to uker siden jeg postet det første blogginnlegg på plattformen. Denne dagen kikket jeg dessuten på topplista over de 100 mest leste bloggene, og tenkte at det ville vært stas å havnet på topp 40 innen et par år. Jeg ville ha det som et langtidsmål.

I mitt stille sinn tenkte jeg at det er vel ikke et for hårete mål, og sannsynligvis gjennomførbart. Men gjett hva som møtte meg i dag da jeg åpnet topplista? Jeg ligger på 36. plass! Hårreisende overraskende! Inne på topp 40 etter bare to uker, ikke to år! Altså i mål 102 uker før tida. Dette hadde jeg aldri trodd!

Imidlertid har jeg ingen planer om å fortsette å ligge så høyt oppe på topplista til blogg.no. Siden det krever jevnt med skriving og at tilstrekkelig mange klikker på og leser blogginnleggene mine. Men det er morsomt å se at det er mulig i alle fall. 

Skriveformen avhenger av om kroppen spiller på lag med meg, og den er ikke alltid (heller sjelden) like bra. Like fullt “produseres” det mye oppi hodet når jeg ligger og hviler, og inspirasjon og fantasi lever sitt eget liv. I tillegg går fingrene raskt på tastaturet om idéer dukker opp. 😊

Takk for at du stakk innom bloggen i dag! 😊

20 kommentarer
    1. Gratulerer med bra plassering. Det er mulig å komme blant topp 40 med av og på blogging også. Men man får jo ikke like jevn plassering gjerne, men går litt opp og ned med aktiviteten. Og faste lesere er jo gjerne det som tar litt mer tid.

      1. Tusen takk! ❤️ Går helt fint for meg å ikke ha “fast plass” på topp 40. Og det blir sikkert litt av-og-på-blogging, ja 😀 Koselig om jeg får faste lesere etter hvert, og veldig koselig å lese bloggene til hyggelige mennesker fast også. 😉

      1. Mange tusen takk ❤️ Tror det må være mange tilfeldigheter som gjorde dette mulig, men ser jo at man må “jobbe” for å holde seg på lista. Er takknemlig om jeg også kan kikke innom litt høyere opp i lista av og til, men er i grunnen storfornøyd om jeg holder meg inne på topp 100 😀

      1. Ja, det er faktisk veldig moro. Spesielt å bli kjent med så mange spennende mennesker (bloggere) på denne måten. Du har jo en superhyggelig blogg, og jeg skjønner godt at du har høye lesertall 😉

      1. Tusen takk, Gry! 😊 Det er vel mer vanlig å bruke tre år enn to uker 😀 Men jeg har jo litt fartstid i bloggverden fra før, i og med at jeg blogget solo (kariengesvik.no) i nesten tre år før jeg flyttet over til blogg.no.

    2. Godt jobbet. Det var nok lurt å kommentere andres blogger slik at vi ble oppmerksom på deg.
      Jeg er av og til blant de 40, men vanligvis på femtitallet.

      1. Takk ❤️ Jeg stikker stadig innom andre blogger. Er nysgjerrig på hva andre skriver, og synes det er stor stas om noen kommenterer hos meg også 🙂 Jeg kommer sikkert til å ha varierte “plasseringer”, etter som hvordan formen er og lyst til å skrive. Stresser ikke, men trives i bloggverden.

    3. Så artig! 🙂

      Det er jo kjekt å stige på lista når vi først blogger, og det er jo ikke så enkelt å gjøre det blant så mange andre.

      Bra jobba, og vel fortjent! 👏😀

      1. Tusen takk, HeidiElise 😊 Ja, kult å få litt “anerkjennelse” 😀 Men i morgen skal du se at jeg kommer en del lenger ned på lista igjen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg