I Sandefjord by

Da jeg var lita jente, likte jeg å høre på musikk av ei anna lita jente. Anita Hegerland hadde en sang som het “I Sandefjord by”. Jeg forestilte meg at dette måtte være en spesielt fin og koselig by, og i går fikk jeg plutselig muligheten til å dra dit. Min venninne skulle kjøre meg fra Kragerø til Torp flyplass, og da la vi inn et par timer i Sandefjord by før avreise, som jo er like ved flyplassen. 

I Sandefjord by
I sentrum av Sandefjord
Hvalfangermonumentet ble laget for å hedre de menn som gjennom innsats på land og hav skapte den moderne hvalfangst.
Hvalfangermonumentet i Sandefjord

 

Jeg fant ikke “I Sandefjord by” på YouTube, men jeg fant en annen barnesang at Anita Hegerland, som jeg husker gjorde inntrykk på meg som barn. Her kan du høre “Hvis jeg var en fugl”:

 

 

Kjoledamer i Sandefjord
Sola skinner og vi smiler

Ettermiddagen ble veldig fin. Med sol fra blå himmel og 17 varmegrader fikk jeg den sommerdagen i Sandefjord som stod i stil med barndomsvisjonen min av Sandefjord by. Etter en kjørerunde inne i byen, ruslet Grethe og jeg en tur langs bryggene, og endte opp på en koselig restaurant. De serverte kinesisk mat, som smakte helt fortreffelig, og betjeningen var superhyggelig. Jeg kan virkelig anbefale Alan’s Kitchen om du svinger innom Sandefjord!

 

Langs strandpromenaden i Sandefjord
Kinesisk mat på Alan’s Kitchen

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

20 kommentarer
      1. Bor broren din der? Da var det kanskje han som stod med lirekassen nede på brygga? 😄 (Har bilde, men la ikke ut i bloggen) Takk-takk, veldig mye frisk luft her, så holder meg inne på sofaen 😉

          1. Trodde jo egentlig ikke det, men det var en person som liksom hørte hjemme der 😀 Sofaen har fanget meg 😉 Nyt kvelden din videre 🥰

    1. Det er flott i Sandefjord, var der på ferie i fjor…Håper jeg kommer dit i år også..Likte meg veldig godt.
      Flotte bilder herfra hos deg og fine dere!

      1. Åh, så herlig! Da er du sikkert godt kjent i Sandefjord 🥰 Blir koselig for deg å komme tilbake dit også 🙂 Takk! 🙂

    2. Fy flate! Der var det fint, altså.🤩
      Har aldri vært i Sandefjord, men ser at dit burde jeg dra en dag.🤗
      Ha en fortsatt fin maikveld!🌱😊

      1. Ja, ikke sant! 🤗 Jeg hadde en følelse av at det måtte være fint der. Nå VET jeg 😀 Fin kveld videre til deg også! 🙂

    3. Jeg har vært mye i Sandefjord under hele oppveksten og langt inn i tenårene. Naboen, som har to jenter på min alder, har hytte nede ved sjøen og jeg var med dem mange ganger. Elsket å gå rundt i byen, og så innom fiskebutikken på brygga å kjøpte med torsk til middag 🥰 Ha en fin tirsdag.

      1. Kan tenke meg at du har mange gode minner fra Sandefjord da, ja 🥰 Vi gikk også forbi fiskebutikken på brygga. Så det stod mange fiskebiler parkert på baksiden der, så tenkte på at de sikkert kjører fisk til fjern og nær 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg