Inntrykk fra Milano

Jeg landet i Milano i går, og allerede er hodet fullt av inntrykk fra denne flotte byen. På toget fra flyplassen inn til byen ble jeg sittende og prate med tre spennende mennesker som skulle på designdager her. Ei dame fra Malaga, gift med en svenskflamsk mann, en indiskbritisk mann, og en libanesiskbritisk mann. Vi rakk å bli ganske godt kjent på den halvtimes lange togturen. Sånt er artig! 🤗

Da jeg hoppet av toget, stod Stine og Skage på plattformen og ventet på meg. Da var det rett fra “ha det” på engelsk og spansk til “hei” på norsk, og praten gikk videre i italiensk tempo. Stine og Skage bor her i Milano. Er utvekslingsstudenter og ingeniørstudenter på Bovisa Politecnico, et kjent italiensk universitet.

En togkonduktør kikker spent ut gjennom vinduet sitt.
Mye politi i gatene, forebyggende pga. fotballkamp på kvelden.
Milano

I leiligheten deres ble det lunsj og te, koselig prat og tid til å slappe av. Litt senere dro vi inn til sentrum for en drink og litt “småmat” som jeg kaller det, som er vanlig for italienerene. Middag har de på kvelden.

Det er ikke så om å gjøre for meg å se kirker og museumer mens jeg er her. Det er mye viktigere å få kvalitetstid med dattera mi og kjæresten, se hvordan de har det der de bor, hverdagslivet, og ellers oppleve litt av atmosfæren i denne spennende byen.

Denne hadde kledd meg 🤗

Tre på tur i Milano
Gratisiskøen
Is til studentene

Det var umulig å få drosje, men det gikk supert å ta tog inn til sentrum også. Stine sa at hun aldri hadde sett så mye folk i Milano tidligere. Det ver tydelig at designdager trekker mye folk til Milano. Det var mye spennende å se også. Og interessant å se både designmøbler og designere, og andre interesserte i litt mer utradisjonelle klær.

Etter mye traving, fant vi endelig ledig bord, med utsikt mot forbipasserende på fortauet den ene veien fra der vi satt og livet ute i gata på motsatt side. En italiener på nabobordet anbefalte Stine og Skage en spritz, som jeg oppfattet som “white sprit”, men som selvsagt het “white spritz”, hihi. Jeg tok den lekre oransje utgaven, aperol spritz. 😀 

Aperol spritz og “småmat” i Milano
En aperol spritz, og kul utsikt fra stolen min!
Stine og Skage

I dag har jeg hviledag. Kroppen er tilkoblet lading. Det er temmelig usikkert hvor lang tid det tar før den kan tas i bruk igjen. De unge er på campus på forelesninger nå. Planen er at vi skal dra på tur med sightseeingbuss i morgen. Da får jeg sett mest mulig samtidig som jeg kan gå så lite som mulig. Det blir bra. 😊

Livbøyer i taket kan også være “design”

Da det begynte å bli mørkt, hadde vi sett nok og var klare til å dra tilbake til leiligheten. Skage var kokk for kvelden, og disket opp med en deilig middag! 🙂

Koselig at du hang med på inntrykkene gjennom bildene mine! 

 

HER finner du informasjon om bloggtreffet første helga i juni.

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interesse av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

16 kommentarer

Siste innlegg