Italiensk i Spania

Theas bilde av Theas pizza

I Spania selges og serveres det for det meste spansk vin. Jeg har ved et par anledninger kommet i skade for å etterspørre italiensk vin, og fått forvirrede blikk i retur. Når det kommer til type restauranter er det derimot et hav å velge blant, og man får mat fra alle verdenshjørner.

I går hadde dattera mi bestemt seg for pizza, og da ville hun på en skikkelig italiensk restaurant. Thea søkte på det store nettet og fant en italiensk restaurant med gode anmeldelser. Denne befant seg bare 3 – 4 km unna, og vi var heldige og fikk parkert rett utenfor restauranten. Supert, tenkte jeg, for da sparte jeg meg mange skritt. Et par blide kelnere møtte oss i døra og beklaget at pizzaovnen var “out of order”. Åååh, så dumt! Og Thea var ikke interessert i noe annet fra menyen. Bare pizza er pizza!

Det ble en ny søkerunde på nettet, før Thea fant en annen italiensk restaurant. Denne gangen i Arroyo de la Miel, bare to kilometer unna den første, og vi måtte inn i en parkeringsgarasje. På restauranten ble vi ønsket velkommen og spurt om vi ville sitte ute eller inne. Inne, svarte vi, og ble plassert ute. For ute var ute på fortauet, mens inne var innenfor ei ramme av ei markise under åpen himmel og uten vegger, på fortauet. Dvs. fortsatt ute. 😅

Karis bilde av Karis carbonara

Og der, på italienske SUD social pizza, fikk Thea endelig pizza med burrata og parmaskinke. Pizzaen fikk høy score hos Thea (9 av 10), og den var visst så god at hun spiste absolutt hele, smitt og smule. Jeg endte opp med en carbonara. Nam! Den var skikkelig god også! Og min skjøre mage tålte denne godt. Happy mage betyr happy Kari. Det ble en fin opplevelse for oss begge, og vi avsluttet kvelden med litt serietitting (The boys) hjemme på stua. Ikke en serie jeg ville valgt, men av og til må man utfordre seg selv litt. 

Italiensk restaurant i Arroyo de la Miel

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

6 kommentarer
      1. Surdeigspizza går ganske greit for magen min, og såkalte “harde oster”. Det var knallgodt faktisk, og nok til at jeg ble passe mett 😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg