Jeg blir klissvåt, ropte Buddha

Klissvåt Buddha

Jeg våknet av ei dundrende hodepine klokka fem i dag tidlig. Ble liggende å lytte på regnet som trommet ned. Så hørte jeg med ett min nye venn utenfor inngangsdøra rope. “Jeg blir klissvåt!” Det er første gang Buddha opplever regn etter at han fikk bli med meg hjem fra butikken i Benalmádena Pueblo. Derfor var han nok ganske forundret over virkningen regnet hadde på han. Sannsynligvis har Buddha aldri blitt angrepet av regndråper tidligere. Han liker nok sol bedre, akkurat som meg.

Jeg gikk ut til Buddha for å se hvordan det stod til, og måtte le av synet som møtte meg. Han lo litt selv også, mens han sjenert gjemte seg bak hendene sine. Jeg satte igjen paraplyen min over han til skjerming, noe han var svært takknemlig for.

Buddha låner paraplyen min

Alle spanjoler jubler nok når de våkner i dag, både pga. gårsdagens vellykkede feiring av nasjonaldagen og regnet som kommer i strie strømmer. Det er tørt og vannmangelen er stor.

Det er straks soloppgang, men den får jeg nok ikke se i dag. Det skal regne ei stund til, og etter hvert temmelig mye. I tillegg kan jeg grue meg til rengjøring av terrassen senere i dag, for med regnet skylles det ned mye ørkensand som ligger lagret oppe på taket.

 

Klissvåt veranda

Her finner du link til Utifrilufts helgeutfordring Klissvåt.

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂
Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen: https://www.facebook.com/MEogMEning/

19 kommentarer

      1. Tusen takk 😀 Ja, regnet er jo viktig for livsgrunnlaget her, så jeg gleder meg på spanjolenes vegne. Skal prøve å koste mesteparten av vann og sand ned avløpsrøret fra verandaen ned mot bakken, mens det enda er vått ute. Og kanskje helle på et par vannbøtter i tillegg 😄

    1. Artig svar, men så klart ikke artig for Buddha og bli våt. Bra han fikk en paraply som var nydelig, den sto egentlig veldig fint i stil. Ønsker deg en fin, fin søndag og håper det går greit å ta opp sanden 🙂

      1. Paraplyen kledde Buddha så godt, at han kanskje skal få låne den ved en senere anledning også. Etter tolv har det vært lettskyet og sol her, og det gikk fint å skylle vann over sanda og koste den ned i avløpsrøret 😀 Tusen takk, og fin søndag til deg også! 🤗

    2. Takk for at du tenker på Buddha’en! Og takk for tips om h a jeg skal passe på når regnet kommer❤️ morsomt innlegg.

      1. Buddha må jo få godt stell, sånn at han kan ønske alle gjestene velkommen! 🧡 Tenk så overrasket han blir når det kommer en ny venn som logrer med halen! 😀 Du finner nok ut av mye selv, men tips kan du få i massevis. 😉 Tusen takk!

    3. I heard parts of Spain were going to get a fair bit of rain, it’s probably welcomed after the Sumner but don’t want to get washed away 😂 hope your Buddha survives the onslaught 😃😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg