Jeg blir overvåket

En uhyggelig drone

Litt etter halv ti i går kveld, mens jeg satt ute  på verandaen her i Spania og snakket i telefonen, la jeg merke til en drone som kom svevende i min retning. Jeg hadde blikket vendt i den retningen, og så at den kom flyvende fra en høyere bygning et stykke lenger ned mot havet. Jeg ble skeptisk da den kom lavere i det den nærmet seg meg. Det lyste under dronen, noe som tydet på at farkosten også filmet. “Jeg blir overvåket”, tenkte jeg.

For sikkerhets skyld trakk jeg meg mot verandadøra, og tok et skritt inn på stua, slik at jeg var ute av syne for dronen. I alle fall var jeg utenfor skuddhold. Man vet jo aldri hva disse dronene har slags finesser. Men jeg var nysgjerrig nok til å stikke ut snuten og ta bilder av den.

I det den passerte over taket mitt, smatt jeg ut igjen. Akkurat tidsnok til å kikke rundt hjørnet og se at den gikk ned for landing på den andre siden av blokka jeg bor i. Er det en av naboene som spionerer? Og hvorfor, i så fall? 

Det slår meg at dette kunne vært starten på ei bok. Noen som vil ta opp tråden? 

Dronen kom fra taket på bygningen

Nå er det ikke akkurat slik at jeg sitter på statshemmeligheter og er redd for at noen skal få kjennskap til disse. Ei heller oppskrifter på medisinske nyvinninger som ikke allmennheten bør få kjennskap til. Jeg ser imidlertid ikke bort fra at droneeieren hadde uærlige hensikter. Kan du tenke deg hva?

Dronebesøk

Jeg har observert droner i området her tidligere. Den ene gangen satt samboeren min og jeg ute på verandaen og solte oss. En vislende lyd ovenfra fikk oss begge oppmerksomme på en drone rett over oss. Den var så nærme at vi kunne skutt på den med sprettert. Det var faktisk en temmelig ubehagelig opplevelse.

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til bloggen min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

 

20 kommentarer
    1. Det er noe spesielt ekkelt med den følelsen av at noen føller med en, det er noe av det verste jeg vet. Antar at det var nokså uskyldig. Nyt dagene i sol og varme. Klem 😍

      1. Helt enig! Liker det ikke. Skikkelig creepy. Jeg liker forresten ikke at folk står bak meg og overvåker/leser mens jeg skriver 😂 Takk, sender noen varmende stråler til deg! 🥰

    2. Å bli eller føle seg overvåket er aldri kjekt.. Vi fikk en liten drone på taket vårt ved et uhell. En nabo som var ute å lekte seg.. Han ringte på og forklarte uhellet. Ingen unnskyldning.. Jeg sa bare: Vær så god å gå å hent den. Og så gikk jeg inn og fortsatt med mitt. De får nå ha litt kontroll på leketøyet sitt 🙂 🙂

      1. Hm, det er nok ikke alle som har kontroll på leketøyene sine, nei. Helt greit å være “litt kort” når naboer invaderer privatlivet på den måten, ja. 😀

    3. Nå begynner jeg å lure på om du er en skjult Russisk spion her 🤣😂 Kanskje dronen ble styrt i fylla?

      Tror jeg hadde gått unna den dronen jeg også. Det virket for å være en utrolig ekkel opplevelse du hadde.

      Ønsker deg en superfin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. 😂 Det er ikke umulig! – Altså det med at den kan være styrt av noen i fylla! Det er heller ikke usannsynlig at det var en paparazzi på utkikk etter kjente bloggere! 😂

          1. Har du ikke lagt merke til hvordan folk i Trondheim snur seg etter deg? Vi bloggere i Trondheim er jo i mindretall, vet du 😂 Det varer nok ikke lenge før jeg snur nesen hjemover igjen. 😊

      1. Hahaha, ja, en svevende lanterne er nok ikke spesielt effektiv i spionasje, og knapt brukbar om man driver med husokkupasjon. 🤣 Det er mulig kvaliteten på mobilkameraet mitt ikke er så god, men det er faktisk en drone (uten vingeer). 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg