Jeg drømte om Frodith

Frodith på tur

Jeg drømte om Frodith i natt. Våknet av at jeg måtte på do, men ble liggende litt og tenke på hva som hadde surret forbi i filmen i hodet mitt før jeg våknet. Jeg var hos Frodith, og lurte på om jeg kunne låne toalettet  hennes. Jada, sa hun, og lo, for hun måtte bort til et stort, hvitt skap som stod inntil veggen. Der åpnet hun de nederste skapdørene og vi kunne krype gjennom og inn til badet. Hun ble med inn, og mens vi begge pratet som en foss, måtte jeg bare ta ned buksa og sette meg, siden jeg var så forferdelig tissenødig. Jeg oppdaget imidlertid – fortsatt i drømmen – at jeg hadde tatt av lokket på en stor, rund kurv og satt meg på den. Der kunne jeg jo ikke tisse, og jeg så plutselig at det ordentlige toalettet stod litt lenger bort. Da flyttet jeg meg bort dit, fremdeles med buksa nede, mens jeg lo og sa at jeg bare skulle lure henne til å tro at jeg trodde kurven var toalettet. Så våknet jeg.

Men det skjedde mye annet i drømmen også, før doturen. Etter en lang rekke hendelser, som jeg ikke husker så mye av, annet at jeg kjørte rundt og lette etter ei gate for å finne et bilfirma jeg hadde lånt en bil fra. Det var noe feil med bilen, som jeg måtte få sagt fra om. Før det gikk for lang tid, sånn at jeg ikke fikk skylda for det som hadd skjedd. Det neste jeg husker var at jeg fant frem dit jeg skulle, gikk inn, og der satt Frodith og ei venninne. Frodith hadde noen pledd og flere pakker i sofaen. Da hun så meg, smilte hun og fisket frem en 200-lapp til meg. Sa at det var bursdagsgave til meg, og en trøst siden hun ikke visste at jeg skulle komme og derfor ikke hadde kjøpt gave til meg.

Deretter dro Frodith og jeg ut på restaurant. En restaurant som lå i andre etasje i et bygg som lignet mer på et gammelt naust. Jeg tror vi spiste noe, vet ikke hva, men vi var i alle fall veldig fornøyd med servicen. Jeg følte litt på at jeg måtte ha en gave til Frodith også, og fisket frem noen gamle, rustne rammer fra sekken min. Disse var skikkelig kule, har aldri sett noe sånt i virkeligheten. Frodith syntes de var kunstneriske og skikkelig flotte, og ville gjerne ha to av dem. En firkantet bilderamme med kroker som stakk ut med ujevne mellomrom, og en lang ramme med masse krimskrams som stod ut her og der og lignet litt på en gammel bestefarsklokke.

Da vi skulle dra videre, kikket Frodith seg om etter noe som kunne være kjekt å ha. Hun fant noe til seg selv, og pekte deretter på en haug med tape. Jeg var enig i at en sportstape kunne være kjekt å ha, siden jeg ofte hadde forstuet fingre, som måtte tapes. At det var mange år siden jeg trente karate og forlengst hadde sluttet å forstue tomlene mine, var ikke tema. Jeg tok den bare med, siden Frodith tenkte så mye lurt. 

I drømmen var det flere mennesker, men jeg kunne ikke skjelne hvem det var. En hund la jeg derimot veldig godt merke til, for den var syk og en lang lysegrønn mark stakk ut av det ene øynet. Det var en mops, en slik som Bunny har, og den lysegrønne marken satt dessuten fast i nesen. Det var en dame der som ville hjelpe. Siden utspringet var i det venstre øyet, stakk hun fingeren inn der og fikk tak i enden på den signalgrønne marken, trakk den ut, og den viste seg i sin fulle lengde, nærmere 30 cm. Mens hun holdt den ut, gikk Frodith bort til henne for å se på den, og fant ut at den måtte hun låne til noen bilder. Jeg tok bilder av henne med den signalgrønne marken dinglende foran ansiktet hennes. Bildene ble litt uklare, men ganske kunstneriske og kule. Mopsen reiste seg forresten og var helt frisk etter hendelsen.

Hvis du har begynt å tro på alt dette mens du leste, må jeg minne deg på at det bare var en drøm. I drømmeverden kan alt skje, men slik kan jo livet med Frodith være også. Kanskje. Jeg vet jo ikke, for jeg har aldri truffet henne i levende live. 😀

Det var mye annet sprøtt som skjedde i drømmen og som jeg ble liggende å tenke på i det jeg våknet. Men etter at jeg hadde vært på do, var det meste allerede glemt. Synd, for om ikke kunne jo dette blogginnlegget blitt enda lengre og sprøere! Jeg kunne sikkert ha fylt bloggen med mine nattlige hendelser, men det skal du slippe 😀 

Har du slike sprø, dumme og morsomme drømmer også? 

Frodith og kunsten

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link

14 kommentarer
    1. Det var virkelig en detaljer drøm. Syns du husker veldig mye. Veldig mange snåle hendelser, utfordringer som blir løst. Og så morsomt at du begynner å drømme om noen du ikke har møtt. En del av detaljene i drømmene kan minne om lignende drømmer jeg har hatt. Spesielt do-besøket og ikke finne igjen-, jeg har en hel serie med do-drømmer. Feks. at båsene mellom doene var for lave slik at en stakk opp. Artig å høre om drømmer og tenke over hvorfor-, hva som gjør at drømmen ble slik og slik. Tror de er en bearbeidelse. Takk for at du delte den :).

      1. Ja, mine drømmer kan være skikkelig detaljerte, men det er ikke alltid jeg husker like mye av dem. Jeg blander ofte inn detaljer fra hverdagen, men mye er “fri fantasi”, hehe 😀 Noen ganger er det familie eller venner som har hovedrollen, andre ganger totalt fremmede (tror jeg), men ganke artig å prøve å analysere noen av drømmene, ja. Kjenner igjen det med båser mellom doene, eller fravær av slike, sånn at man sitter i et åpent rom og tisser. Ekkelt. Som du sier er nok drømmer en bearbeidelse, og det er de sikkert selv om de kan virke totalt meningsløse 🤗

      1. Hihi, artig når drømmene kan bli underholdende… i alle fall sånn i ettertid. Ellers er det mye strev og kav i drømmene mine. Ha en fin fredag! 😊

      1. Det skal jeg, hihi 😉 I natt drømte jeg om valper som jeg måtte passe på, og det ble massevis av forviklinger. Men ingen Lene var der for å hjelpe meg 😂

    2. Ha-ha, fantastisk morsomt å ha “hovedrollen” i en drøm 😀 Og det tissegreiene. Jeg drømmer OFTE at jeg ikke finner doer, må veldig, må klatre til rare steder hvor doer befinner seg osv. Og som regel våkner jeg før jeg får kommet meg helt inn og satt meg, og heldigvis, fro når jeg våkner så MÅ jeg på do. Veldig også. 😀 Jeg tror det er litt av greia, jeg drømmer det fordi jeg skal våkne og gå på ordentlig do. Alt det andre du drømte er bare sprøtt liksom 😀 Moro dette 🙂 Bare kom, så treffes vi, men vi skal i så tilfelle gjøre noe annet enn å gå på do 😀

      1. Det var faktisk ganske overraskende at du ville ha hovedrollen i drømmen min, hehe 🤗 Men veldig hyggelig! 😀 Artig når drømmene er så underholdende som dette, hihi 😉 Har også ofte drømmer hvor jeg leter etter do, ikke kommer meg dit, må vente på et eller annet, og noen ganger er det så ille at jeg bare må uansett om det står noen og ser på… Men DA våkner jeg! Kommer gjerne! Kult om vi kan treffes, og helt enig i at vi da må gjøre noe annet enn å gå på do 😂

    3. Yes dreams can be so crazy, as a child I had a recurring dream which was scary. Some dreams can be very vivid and you spend the day trying to remember it all before it’s eventually lost. Your dream was like a mini movie, 😄 obviously having a good sleep and a long dream state…

      1. I also have recurring dreams, and not all of them are nice. Sometimes dreams are kind of pointless… Very often I’m in a house, obviously my house, always different houses, but none of them are familiar to me. And sometimes I am looking for toilets in my dreams, and then wake up because I need a wee wee 😀 At least the mini movies are all free 😄

        1. I dream of houses too, must be a common dream, usually this house has too many rooms, not laid out properly, not sure what my subconscious is trying to tell me 🤔

          1. I have also asked myself what this could mean… Maybe many settings, many roles in life, or searching for the perfect nest… 🤔

            1. Could be, I would say that it’s not a bad dream but not a nice one either, kinda abit unsettling, dreams are weird 😐🤪

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg