Jeg er heldig…


Jeg er heldig som kan nyte å være i et land hvor man blir overrasket dersom sola ikke skinner, hvor paraply og regntøy er unødvendig og dagene går med til å smile til den blå himmelen. ☀️

Jeg er heldig som har min egen lille leilighet her på solkysten, et lite paradis med utsikt mot soloppgangen i øst og solnedgangen i vest. Og med en skjermet terrasse hvor jeg kan tilbringe dager og kvelder med fuglene på taket og i lufta til selskap. 

Men jeg skulle ønske at jeg ikke måtte velge mellom en tur på butikken og en tur til stranda. Skulle så veldig gjerne hatt overskudd til begge deler på samme dag. Og kanskje en tur på bar på kvelden.

Hvis energien hadde vært god, kunne jeg ha gått turer på strandpromenaden, satt meg ned på kaféer, pratet med folk, møtt venner. Dratt på spennende utflukter, og fått nye bekjentskaper og venner.

Om ikke et restaurantbesøk en kveld hadde medført behov for intensiv hvile i et døgn før og etter, kunne jeg ha dratt på shopping neste dag. Kanskje også trent litt rett før, sånn som før i tida.

Men jeg er heldig. Tross alt. 🙂

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake!
Du finner blogginnleggene mine på Facebook: Link
På Instagram finner du innleggene på “story”: Link
Blogginnleggene kan deles med de du tenker kan kan ha interesse av å lese 🙂

12 kommentarer
    1. Energiøkonomisering er en slitsom øvelse man gjerne skulle unnvært. Men gleder meg kanskje flerfoldig over det jeg klarer 😊. Ha så gode dager som mulig !

      1. Ja, energiøkonomisering kan være temmelig krevende! Men samtidig interessant også, på en måte, å finne ut hvor grensene går og å prøve å skjønne hva som fører til det ene og det andre. Takk, og gode dager er herved satt inn på konto til deg 🤗☀️☀️

    2. Det er godt at du finner ting å glede deg over.🤗Sol og varme er deilig.☀️☀️☀️
      Men det er ikke alltid like morsomt når hodet vil, men kroppen klarer ikke det man har lyst til. Det er bra du ser og kjenner dine begrensninger, slik at du kan ha det så bra som mulig. Ha en flott varm kveld!☀️☀️

      1. Det er heldigvis alltid noe å glede seg over! Og med så mye sol og varme som vi har her, klarer vi ikke være sure 🤗☀️☀️ Når hodet til stadighet vil mer enn kroppen, tenker jeg på hvor heldig jeg er som tross alt fikk være frisk frem til jeg var litt over 40. Det er mye verre for de som får ME allerede som barn eller ung. Varme tanker sendes til deg og dere 💛

    3. Slitsomt når energien bestemmer over de tingene man har lyst til å gjøre…
      Har ikke vært inne å lest innlegg på en stund, så jeg feier over flere innlegg på en gang 😉 Du ble fin på håret, så de kunne sine ting disse frisørene du gikk til 🥰 En sånn restaurant opplevelse er ikke bra. Vanligvis pleier jo servicen være upåklagelig hos asiatiske restaurant, men her ble det ordentlig feil. Ønsker deg en fin fredda kveld, klem 🤗

      1. Ja, det blir noen nedturer når kroppen hele tiden nekter å være med på det hodet vil. Takk-takk, ble fornøyd med hårsveisen, men er selvsagt ikke like flink til selv å style det som frisøren gjorde. Har faktisk sett at mange har skrevet positivt om servicen på Chino Panda, så kanskje hadde de en “dårlig dag”… Returklem 🥰

    4. Fint å komme innom her i dag, (fordi du hadde den øverste kommentar hos Happy-bloggen) 🙂
      Fint å lese om det positive – som du ser – og gir videre.
      Fint å se de flotte bildene du har på Link
      Fint å lese om ditt levde liv, som er deg –
      Og en bitte liten del for meg 🙂
      Plutselig er det som om det er et stort bilde,
      med nedturer og oppturer –
      der nedturene er like viktige som oppturene.
      Oppturer og nedturer som betyr noe mye mer,
      som er selve livet og gir MEning
      for Deg
      og Den Du møter
      på Din Vei.

      Ønsker deg og de rundt deg en velsignet god sommer med MEning.
      Flott bloggnavn – Flott du skriver MEning

      Kanskje bra at vi ikke forstår “MEning” (-en) – fordi du er så mye mer?
      MinsteBrorKlem

      1. Hei MinsteBror og tusen takk for besøket i bloggen min! 🤗 Og for den hyggelige og fine kommentaren! Jeg tenker ofte at alt skjer av en grunn, og kanskje var det ikke tilfeldig at du så en kommentar hos Happy, som førte til at du tittet innom her. Nå skylder jeg deg et besøk, og det skjer snart 😀 Jeg føler at du har skjønt mye av essensen med skriveriene mine, med hva MEning handler om. Ønsker deg tilbake med nye besøk senere 😊

    5. Du er heldig, og samtidig forstår jeg så godt ønskene dine.
      Det å bare kunne gjøre akkurat det du har lyst til, og flere ting på samme dag uten å måtte hvile dager før og etter 🙄
      Jeg føler meg også heldig, for akkurat nå har jeg hvilt en time i mørket, i senga, og jeg tenkte nettopp (før jeg leste innlegget ditt), hvor heldig jeg er som har så god seng, og et godt og varmt hjem når det regner og er 10° ute. Kjente på takknemlighet samtidig som jeg som deg skulle ønske jeg også kunne ta på med regntøy og gå en god og lang tur. 😉
      Sånn er det, og vi må glede oss over de små tingene vi kan, og har 🥰

      1. Ja, veldig godt å kunne glede seg over de små tingene, være takknemlig for det som faktisk fungerer og er bra 🤩 Jeg tror du også er flink til det 🥰 Men noen ganger kan man bli lei og ønske veldig sterkt at man er superwoman og klarer alt! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg