Jeg er på plass

Jeg er på plass i Spania. Turen ned i går gikk som smurt, men sannelig var det godt å finne senga inne i stedet for solingsplassen ute. Der ble jeg liggende i noen timer og slumre. Men ikke før jeg hadde sprettet en green cola og kjent litt på sola. Det var 30 varmegrader ute og varm vind da jeg ankom mitt lille paradis halv fem. Jentene, altså min yngste datter og venninna, hadde allerede vært her i ei uke og var på stranda da jeg kom. Jeg fant leiligheten ren og ryddig og skapene fulle av mat. Lucky me, som ikke trengte å dra på butikken første dagen her! 😀

Nærmere sju dukket to brune og blide jenter opp, og etter at all sanda var vasket bort i dusjen, satte de i gang med middagen. Jeg følte meg rimelig privilegert som kunne ligge i senga og hvile mens de kokket og styrte på. Og deretter sette meg rett til bords i et sprudlende og trivelig selskap.

Snart servering

På grunn av diverse matintoleranser, fikk jeg middag tilpasset min skjøre mage. Thea og Krissa fråtset i nydelige enchiladas med biff. Min rett var heller ikke beskjeden. To godt stekte og godt krydrede biffer, slik jeg liker dem, og med masse salat, ble godt mottatt av smakssansene og tarmtottene mine. 

Theas middag (Foto: Thea)

I dag tidlig kjørte vi Krissa til flyplassen. Hun skulle hjem til Norge og jobb. Deretter ble det en tur innom supermarkedet for å hamstre grønnsaker, bær og mye annet godt. Thea har lyst til å dra på marked i morgen. Jeg blir med, om formen tillater det.  

I skrivende øyeblikk sitter Thea og jeg i hver vår sofa. Thea leser om italienske gårder i Toscana som gjennom en organisasjon ønsker å ansette folk fra andre land i lengre eller kortere perioder på gårdene sine. Fra ei uke til flere uker. Man får bo gratis på gården og mat er inkludert, mot at de deltar i gårdsarbeidet. Noen tilbyr også litt betaling. Det høres ut som et spennende opplegg. Minner meg litt om slik det var da jeg var au pair i England på åttitallet, eller å jobbe på en kubbitz i Israel i samme periode.🙂

 

Takk for at du er innom og besøker bloggen min, og velkommen tilbake! 🙂

Her kan du like/følge facebook-siden til blogge min: https://www.facebook.com/MEogMEning/

12 kommentarer
      1. Ja, det er herlig her 😊 Og jeg er glad for å ha denne muligheten. Priser på leie av leiligheter varierer litt, avhengig av størrelse og beliggenhet, men det lønner seg ofte i forhold til hoteller. Jeg pleide å leie ut min før, til folk jeg kjenner. Jeg hadde utleienummer i kommunen, advokater til å gjøre regnskap og leide inn noen for å vaske. Ellers organiserte jeg selv. Det ble for mye arbeid og styr for meg, spesielt siden vi bruker leiligheten selv, og vinninga gikk opp i spinninga. Jeg brukte å leie ut min leilighet for 1000 kroner på sommeren, 800 i vinterhalvåret.

    1. Så deilig at du er kommet vel fram og slapp å stikke ut og handle mat når du kom.
      Deilig mat på bordet hos dere.🤩
      Nå må du kose deg masse!🌞🌞🌞

      1. Tusen takk, det går helt fint å kose seg her! Orket ikke soling i dag, men skal skjerpe meg til i morgen, hihi. 🌞🤩🌞

    2. They are great girls preparing lovely food for everyone, so nice to get a nice meal after your siesta. 😊 sounds like a great opportunity for Thea to go and work on a farm, will be fun I’m sure 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg