Jeg er sterkere

Jeg er sterkere


Jeg henter frem indre styrke
når omstendighetene krever det.
Du kan tråkke meg på tærne,
men ikke mange ganger.
Jeg sier fra når det er nok.
Noen ganger med ord,
iblant uten ord.

Alt skjer for en grunn.
Det er ikke alltid lett å se meningen
i det som skjer.
Ikke der og da.
Men senere kan man oppdage
at puslespillbitene passer sammen,
og man ser sammenhenger
mellom det som skjedde
og det som skjer.

Jeg har tapt noe,
men funnet noe annet.
Alt har sin tid.
Brikkene faller på plass.

Jeg har viljestyrke.
Kjenner min egenverdi.
Ruster,
mobiliserer.
Sorgen overskygges.
Noe av den erstattes
med en ny styrke.
Og ny lærdom.

Jeg er sterkere.

 

 

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂

Du finner også blogginnleggene mine på Facebook: Link
Følg om du vil!

23 kommentarer

Siste innlegg