Jeg har kniver i hodet

Jeg har kniver i hodet og nakken, som brått og plutselig stikker meg så hardt at jeg krymper sammen. Jeg kjenner en ilende smerte i nakken eller hodet som varer i et par sekunder. Noen ganger kommer det flere angrep på rekke og rad, mens det andre ganger bare er ett bakholdsangrep som er like fort over som det kom. Det er selvsagt ikke kniver inni hodet på ekte, men det kjennes sånn ut. Som knivstikk som treffer fra begge sider, vekselvis nede og oppe i nakken/hodet.

Det første kom på onsdag for ei uke siden, mens jeg tøyde og masserte nakken med et halvt kosteskaft. Nå kommer stikkene med uregelmessige mellomrom, helt ut av det blå. Jeg var engstelig i starten, men da smertene begynte å dukke opp på ulike steder i bakhodet, slo jeg meg til ro med at det sannsynligvis er nervesmerter. Kanskje ei nerve ligger i klem?

Jeg har også tenkt på at smertene kan ha sammenheng med atlas, altså den øverste nakkevirvelen. Det er selvsagt bare spekulasjoner. Etter hvert har jeg også begynt å lure på om det i så fall kan være et godt tegn. Innimellom lurer jeg på årsaken til at jeg har ME. Kan det være en MEning med dette? Jeg skal forklare hvorfor jeg tenker i disse baner.

Da jeg fikk ME, hadde jeg hatt mange forvarsler og symptomer. Kanskje over et par år. Imidlertid så jeg ikke tegnene, overså dem og durte på i full fart som vanlig. Etter en kjempeartig romjulsfest i 2008, hvor jeg danset og ble slengt hit og dit i vill dans, våknet jeg dagen etter med en forferdelig bakrus. Denne bakrusen gikk aldri over. Jeg ble sengeliggende 22 timer i døgnet over lang tid, hadde ikke krefter til noe som helst. Etter et halvt år ble jeg bedre, og kan nå ha gode og dårlige perioder, etter som hvor aktiv jeg er.

Det jeg har lurt på, er om jeg kan ha fått en nakkeskade på den romjulsfesten, som har utløst ME. Igjen bare spekulasjoner, men ikke usannsynlig! På mange måter helbreder og balanserer kroppen seg selv. Jeg har lært meg selv opp til å tenke positivt og se etter muligheter og løsninger. Er det en mulighet for at tøyningen som førte til knivstikkingen i nakken, kan ha satt i gang en helingsprosess? 

Et annet faktum som gjør at jeg har fått vann på mølla når det gjelder dette, er at jeg tålte mer “belastning” på bloggtreffet i helga. Jeg klarte mer og var med på mer enn jeg “normalt” ville gjort. At jeg leide hotellrom for ei natt og dermed kunne ta pauser der og spare krefter på å ikke dra hjem, hjalp også. Likevel forventet jeg en skikkelig nedtur formmessig i de påfølgende dagene. Men det ble ikke så ille. Jeg har merket en forverring av ME-symptomene i kroppen, men det kunne blitt mye verre.  

😊

Takk for at du kikket innom bloggen, og velkommen tilbake!
Del gjerne blogginnleggene med de du tenker kan ha interes:se av å lese 🙂
Her er link til blogginnleggene på Facebook, og her er link til innlegg på Instagram (story)

15 kommentarer
    1. Ååå, det er så deilig oppmuntrende når man forventer forverring, og så slipper «billigere unna» 👍

    2. Jeg forventet også at jeg blir liggende flere dager, men det gikk faktisk bra:)
      Håper at det går over det du opplever om knivstikking.

      1. Takk 🥰 Ja, du skal ikke se bort fra at vibbene som ble produsert av alle dere hyggelige bloggere, hadde en medvirkende årsak! 😊

    3. Håper virkelig av hele mitt hjerte at du friskner fort til kjære deg 😍😍😍

      Har et par venninner med ME, og de forteller om samme symptomer som deg.

      Du var lur som leide hotellrom, for det hadde blitt for tøft å kjøre frem og tilbake til byen flere ganger. Det hender av og til når jeg skal på katteutstilling i Heimdalshallen, så bestiller jeg hotellrom på Quality Panorama siden det ligger nære Heimdalshallen. Da slipper jeg å stå opp så alt for lang tid.

      Ønsker deg en superduper kveld videre ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk, snille du 😍 Ja, noen ganger kan det være praktisk, lurt, tidsbesparende og til og med billigere å leie et hotellrom. Et par drosjeturer kan koste like mye. Quality Panorama er bare et steinkast unna Heimdalshallen, så det høres veldig lurt ut. 🙂 Ha en fin dag, Toril 😊

    4. Det er ikke noe som forundrer meg lenger, så det er ikke noe som er umulig. Og selvfølgelig kan du bli frisk/friskere, du gjør så mye positivt i livet ditt. Stå på, og ha stor tro på at du blir helt frisk.💕

      1. Det er noe med det… Det er mindre som forundrer meg også, og det fins jo så mange muligheter. Om man kunne blitt frisk fra ME med positivitet, tror jeg ganske sikkert jeg ville stått først i køen! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg