Jeg skal isbade

Isbader Tommy og isbader-to-be Kari

Min svoger Tommy har den siste uka snakket mye om isbading. Han har det helt klart for seg at jeg også skal være med på det. Det er visstnok ganske sunt. Men ellers tror jeg det er mest for de som liker en utfordring. Jeg er forsåvidt en slik person, liker tøffe utfordringer, så derfor blir jeg litt fristet. Til tross for at jeg kommer på tusen grunner til at jeg ikke skal isbade.

Da vi var en snartur på hytta deres på Ytre Vikna for et par dager siden, fikk jeg se stedet der han isbader, når han ikke er på jobb i Finnmark og isbader da. Selv om det var surt og kaldt ute, så bukta faktisk ganske så idyllisk ut.

Tommy sjekker badetemperaturen

Tommy har spurt meg hver dag denne uka om jeg har husket å avslutte morgendusjen med kaldt vann. Pliktoppfyllende som jeg er, har jeg selvsagt gjort det, slik at jeg kan svare “ja” når han spør om jeg har husket kalddusj. Det jeg ikke har sagt noe om, er at det er kun i 2-3 sekunder, og da med kaldere vann, ikke iskaldt vann. Du synes kanskje jeg jukser, men jeg tror det er lurt å ikke overdrive…

Her skal jeg altså isbade

 

Om Tommy får det som han vil, blir det kaldbading på meg nærmere våren. Kaldbading høres ikke helt forskrekkelig ut, synes jeg, i motsetning til isbading. Så får vi se om jeg blir “hekta”. 😀

Takk for at du stakk innom bloggen, og velkommen tilbake! 🙂 

20 kommentarer
    1. Så gøy da, dette ser jo nydelig ut..Og så vakre bilder!
      Dette kunne jeg fint ønsket å begynne med, så var det å komme i gang da..

      1. Kanskje du også trenger en igangsetter 😉 Ja, det er nydelig der, og det gjør det faktisk mer aktuelt. I tillegg er det langgrunt. 😀

    2. Da gleder jeg meg til fortsettelsen. 😉 Fint å bade der da. Har tenkt på det selv jeg nå som det snart blir Huset ☺ Veldig godt etterpå ihvertfall. 😀 Lykke til!

      1. Det blir en fortsettelse, etter hvert 😉 Det er akkurat den etterpå-følelsen som kommer til å bli veldig god! Kanskje jeg kommer på besøk i Huset, og så kan vi tøffe opp hverandre 😀

    3. Hjelp!!! Du er gæren 😀 Respekt… Jeg hadde aldri klart å isbane, men du er tøff…
      Men over til noe viktigere… Gratulerer og gratulerer!!! 😀 Gratulerer med å havne så høyt på listen i dag, og det på SELVESTE BURSDAGEN DIN 🙂 Gratulerer så masse med dagen. Jeg håper du har hatt en super dag, med eller uten isbading… brrrrrrr… 😉

    4. Så morsomt å lese, måtte le da jeg leste om dusjen 🙂 Kjente meg godt igjen. Det er ikke noen høydare med kalddusj, det prøver jeg ikke en gang på lenger. Men å bade i sjøen på vinders tid, det er faktisk en mye bedre opplevelse. Så bare gled deg! 🙂

      1. Hah! Så da kan jeg droppe kalddusjer fremover? Kanskje er det bedre å hoppe i det, og like fort opp på land igjen? Hihi 😉 Men jeg skal komme og se på en gang du og dere bader her på Ranheim! 😀

    5. Brrr sier jeg bare, jeg liker basseng med sånn ca 28 grader, DA koser jeg meg. Men kaldbading er nok spennende, jeg har gjort det noen ganger i sjøen i Tromsø, der er det ikke akkurat bassengtemperatur i vannet (men da var jeg liten og visste ikke hva ordet tør ikke var)🤣

      1. Enig! Brrr… Men hvis det er så sunt som de sier, tar jeg sjansen. Kanskje blir det bare med den ene gangen, men hvem vet… 😀 Ellers er jeg egentlig ingen badenymfe, og er ikke så glad i bading i badekar en gang 😀

    6. Mannen og jeg bada en gang hver mnd (hele året)i to år..har ikke gjort det siste året..litt mye styr ! Å dukke under går greit..mer styr det med å kle på seg etterpå osv… Ikke umulig vi strater med det igjen..og jeg heier på deg og bading når du er klar for det ! Så innlegget fra begravelse også… <3<

      1. Så kult at dere begge er badenymfer. Jeg har også tenkt på alt styret med å få på klær og komme seg i varmen etterpå. Litt upraktisk om man ikke har et krypinn like ved.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg